با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد:

نشست هم اندیشی مجمع امر به معروف و مسئولین استان

نشست هم اندیشی اعضای مجمع امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با جمعی از مسئولین استانی در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق (ع) این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۴۲۸۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰

نشست هم اندیشی مجمع امر به معروف و مسئولین استانبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جمع اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و مسئولین استان بوشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در نهاد تمام انسان ­ها وجود دارد و محال است کسی پیدا شود که در طول روز چند بار امر به معروف و نهی از منکر نکند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امر به معروف و نهی از منکر را امری فطری عنوان و اظهار کرد: انسان دوست دارد خانواده ­اش رشد کند بنابراین امر به معروف می ­کند یا این که دوست ندارد فرزندش یا خانواده ­اش دچار چالش های اجتماعی شود بنابراین نهی از منکر می ­کند به همین علّت طبیعت انسان بر این دو فریضه مترتّب است چرا که امر به معروف آراستگی ایجاد کرده و نهی از منکر پالایش و پیراستگی ایجاد می ­کند.

وی حوزه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را دغدغه همه دانست و تصریح کرد: در حوزه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، یکی فضای ملّی و دیگری فضاهای استانی و جغرافیای مؤظفی هر مجمع و هر نهادی است که لازم است این مسئله در آن­ ها نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر لازم است با زبان معروف بیان شود نه با زبان منکر که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید فراوان دارند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) نیز در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه ­ی الهی است که تعبیرات مختلفی برای اجرایی کردن آن وجود دارد که البتّه این دو فریضه ­ی مهم در دهه اوّل انقلاب اسلامی خیلی خوب رعایت می­ شد و همه برای اجرای آن پای کار بودند امّا اجرای آن در سال­ های بعد از این دهه آرام آرام کم رنگ شد.

سردار علی رزمجو افزود: یکی از چالش­ هایی که باعث کم رنگ شدن اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شده است این است که بعضی از افراد، ادارات، نهادها و جامعه خیلی ساده از کنار این فریضه ­های مهم می­ گذرند که بر همین اساس اشکالاتی مترتب جامعه و محلّ کار ما شده است.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات و نهادها خوب اجرا کنیم طبیعتاً تأثیر و اثربخشی آن بر جامعه هم افزایش می ­یابد چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله عمومی است به طوری که فلسفه بعثت انبیاء و قیام امام حسین (ع) نیز زنده نگه داشتن این فریضه بوده است و در انقلاب اسلامی نیز هم امام خمینی (ره) و هم مقام معظم رهبری تأکیدات فراوان بر اجرای این دو فریضه مهم دارند.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی مجمع این است که تفاهم، تعامل و هم ­اندیشی بین مردم و مسئولین استانی در ابعاد مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

نشست هم اندیشی مجمع امر به معروف و مسئولین استان

سرهنگ خضر فقیه تصریح کرد: اعضای مجمع در ابعاد مختلف منویات و مطالبات رهبری را دنبال می ­کنند که در این برهه زمانی مهم ­ترین مسئله، پیگیری مشکلات مردم است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات