خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان تأکید کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گردشگری را محور توسعه استان عنوان کرد و گفت: دنیا باید شهر جهانی سفال، شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور را بشناسد و رویداد همدان 2018 بهترین فرصت است.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۶۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

گردشگری محور توسعه استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمودرضا عراقی در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری دومین جشنواره مبل و منبت اظهار داشت: ما با تمام توان پشتیبان شهر ملی منبت هستیم.

وی گفت: شهر ملی منبت چندین برنامه محوری و شاخص هم‌زمان با رویداد بین‌المللی همدان 2018 دارد که در این زمینه گام‌های بلندی را برداشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه ملایر باید برای برگزاری باشکوه نخستین جشنواره مبل و منبت در سال گذشته به خود ببالد، افزود: امسال نیز بیش ازآنچه سال گذشته برای این جشنواره کمک کردیم، همراه با میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در کنار مجموعه شهرستان برای برگزاری دومین جشنواره مبل و منبت هستیم.

وی عنوان کرد: بر اساس ظرفیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی که از سوی این شهرستان برای رویداد همدان 2018 معرفی‌شده، کمک می‌کنیم.

عراقی ادامه داد: سعی می‌کنیم در جلسه‌ای با استاندار همدان نتیجه این فعالیت‌ها و برنامه‌های شهر ملی منبت در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت را منعکس کرده و بتوانیم کمک‌های بیشتری را جذب کنیم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم هم‌زمان با رویداد بین‌المللی همدان 2018 از سفیران و وزرایی که به استان همدان می‌آیند، برای حضور در ملایر نیز دعوت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ضمن تقدیر از اتحادیه، انجمن و هیئت‌مدیره بازار مبل و فعالان صنعت مبل و منبت ملایر در برگزاری هر چه باشکوه جشنواره مبل و منبت در این شهرستان، بخش خصوصی را بازوی توانمند برای دولت دانست و گفت: اقتدار کشور بااقتدار بخش خصوصی است و باید این بخش تعیین‌کننده تصمیمات بزرگ باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما به این‌گونه انجمن‌ها و نهادهای اجتماعی برای توسعه و پیشبرد اهداف نیاز داریم، بیان کرد: ما به این گفتگوها و تبادل افکار و نظرها برای توسعه صنعت گردشگری استان همدان نیاز داریم و باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم.

عراقی گردشگری را محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: دنیا باید شهر جهانی سفال، شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور را بشناسد و رویداد همدان 2018 بهترین فرصت است.

وی رویداد همدان 2018 را از نظر سیاسی و امنیتی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: حدود 530 شرکت خصوصی گردشگری به همدان می‌آیند که ملایر و بخش خصوصی آن می‌تواند با رایزنی و امضای تفاهم‌نامه، از این فرصت ویژه بهره‌برداری لازم را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: ملایر به‌زودی کریدور ریلی کشور می‌شود و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و زیرساخت‌های موجود باید حق این شهرستان به‌خوبی ادا شود.

وی خواستار همکاری بیشتر نهادهایی همچون شهرداری با دست‌اندرکاران جشنواره مبل و منبت شد و یادآور شد: پیگیری‌های لازم را در سطح استان انجام می‌دهیم تا مواقع و مشکلات موجود در شهرک صنعتی مبلمان ملایر نیز رفع شود. ملایر میزبان هفت برنامه شاخص رویداد همدان 2018 است

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: بیش از هفت برنامه شاخص و محوری هم‌زمان با رویداد همدان 2018 در این شهرستان برگزار می‌شود که دومین جشنواره مبل و منبت شاخص‌ترین برنامه‌ها است.

باب الله فتحی با اشاره به ثبت ملایر به‌عنوان شهر ملی منبت بیان کرد: دومین جشنواره ملی مبل و منبت از 31 مرداد تا هشتم شهریورماه در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات