مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با «بسیج»:

کاهش رتبه علمی کشور مهاجرت نخبگان را افزایش داده است

بصیری گفت: طی چند سال گذشته بی توجهی مسئولان نسبت به موضوع علم باعث افزایش مهاجرت نخبگان به خارج کشور شده است.
کد خبر: ۹۰۴۴۰۴۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه علت کاهش رتبه علمی کشور چیست و چرا رتبه علمی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت نهم و دهم کاهش پیدا کرده است؟ گفت: کشور در رتبه علمی افت داشته است و این افت در حال حاضر خود را نشان نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ظرف چند سال آینده چوب کاهش رتبه علمی کشور را خواهیم خورد، افزود: طی چند سال گذشته بی توجهی مسئولان نسبت به موضوع علم باعث افزایش مهاجرت نخبگان به خارج کشور شده است.

بصیری تصریح کرد: موضوع مهاجرت ظرف چند سال آینده بیشتر تاثیر خود را بر کشور خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد: اتفاق بدی که طی این سال‎های اخیر افتاده این است که دولت سعی کرد همه کشور از جمله اقتصاد، سیستم اداره کشور و پیروزی‎های خود را به برجام و مذاکرات ربط دهد و همین موضوع باعث شد توجه دولت به مسائل مهم دیگر کشور کم شود و نتیجتا زمانی که پروژه برجام شکست خورد نقاط دیگر بدنه دولت آرام آرام با مشکلاتی روبرو شدند.

بصیری بیان کرد: زمانی که رتبه علمی کشور کاهش یابد، به دنبال آن پشتوانه اقتصاد ضعیف شده و نتیجتا در اختراعات و ابداعات دچار مشکل خواهیم شد.

وی در پایان گفت: یکی از عوارض دیگر کاهش رتبه علمی کشور این است که در بحث علوم انسانی و نظریه پردازی دچار مشکل خواهیم شد و با کاهش و افت جدی در سایر حوزه‎ها مواجه خواهیم شد.
ارسال نظرات