امام جمعه مهرشهر کرج با اشاره به نقش ساختار منعطف جهاددانشگاهی در رفع نیازهای کشور به هنگام فشار اقتصادی دشمن، گفت: این نهاد می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
کد خبر: ۹۰۴۴۰۲۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یدالله رضایی امام جمعه مهرشهر کرج اظهارکرد: جهاددانشگاهی به تعبیر رهبر معظم، مولود مبارک انقلاب و جز معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است.

جهاددانشگاهی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند
وی افزود: جهاددانشگاهی نهادی ارزشی و انقلابی است که بعد از انقلاب فرهنگی، به یاری دانشگاه‌ها آمد و در دوران جنگ تحمیلی نیز منشأ خدمات ارزشمندی برای انقلاب بود.


این مسئول بیان کرد: جهاددانشگاهی با توانایی ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت و همچنین بهره گرفتن از استعدادها و نخبه‌های جوان، برای توسعه کشور بسیار مورد نیاز است، چون سعی می‌کند به نیازهای بخش‌های مختلف پاسخ دهد.


رضایی گفت: یکی از علل توفیق جهاددانشگاهی این است که دولتی نیست، در مجموعه‌ها و دستگاه‌های کشور هرکدام که وابستگی کمتری به دولت‌ داشته‌اند، توفیق بیشتری کسب کردند.


امام جمعه مهرشهرکرج ادامه داد: دلیل دیگر موفقیت جهاددانشگاهی روحیه جهادی است؛ مردمی بودن و روحیه جهادی داشتن دو عامل پیشرفت این نهاد انقلابی است و اگر محفوظ بماند شاهد خدمات بیشتری هم خواهیم بود، مخصوصا در این شرایط بسیار حساس که نیاز به کارهای مطالعاتی و تخصصی داریم.


وی در پایان به نقش جهاددانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات داخلی و اشتغال افزایش پیدا می‌کند بنابراین با رعایت دو اصل اقتصاد مقاومتی که درون‌گرا و برون‌گرا بودن است، می‌توانیم با اتکا به دانش و داشته‌های علمی تولیدات داخلی را افزایش داده و به خارج از کشور صادر کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها