بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد بیش از هر زمان دیگری مرور کلیدواژه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر «بصیرت‌افزایی» و «زمان‌شناسی» برای همگان و بویژه مسئولان ارشد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور ضروری است.
کد خبر: ۹۰۴۴۰۰۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

 مرور رهنمودهای رهبری امری ضروری است/ بصیرت افزایی و زمان شناسی را نباید فراموش کرد

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره مذاکره با آمریکا بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بصیرت افزایی تأکید شده است.در متن بیانیه بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آمده است؛ پرخاش سیاسیون به یکدیگر، آن هم در شرایطی که همه گروه‌های سیاسی بنا را بر یاری دولت مستقر گذاشته و شرایط ویژه جنگ اقتصادی استکبار با جمهوری اسلامی را درک کرده‌اند، بیش از هر زمان دیگری مرور کلیدواژه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر «بصیرت‌افزایی» و «زمان‌شناسی» را برای همگان و بخصوص مسئولان ارشد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور ضروری می‌سازد.

در ادامه آمده است، یکی از نمونه‌های این رفتار‌ها واکنش انتقادی آقای علی مطهری به هشدار سردار سرلشکر پاسدار جعفری فرمانده انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهوری دروغگو و قمارباز آمریکا است که نگرانی‌ها نسبت به عدم درک موقعیت و ضعف در تحلیل ابتدایی‌ترین مسایل سیاسی و امنیتی کشور از سوی برخی مسئولان ارشد را دوچندان می‌کند.

امروز مصالح انقلابی و منافع ملی ما در پیروزی در جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکاست و بزرگترین اشتباه ما در مقطع کنونی، غفلت از صحنه جنگ اصلی یعنی اصلاح اوضاع اقتصادی و بهبود معیشت مردم و نیز اصلاح مدیریت اقتصادی و استفاده بهینه از پتانسیل‌های داخلی کشور است. اشتباه بزرگتر نیز ورود به لفاظی ترامپ برای مذاکره است که متاسفانه از سوی برخی مسئولان دامن زده می‌شود.

اگرچه اظهارات و درخواست مذاکره رئیس‌جمهوری آمریکا قبل از آنکه موضوعی سیاسی باشد، امنیتی است، برادرانی نظیر آقای مطهری را به ارائه اظهارنظرهای با پشتوانه بصیرتی و استدلالی دعوت کرده و سابقه نتایج مذاکرات قبلی را نیز به ایشان و همفکران‌شان یادآوری می‌کنیم؛ سابقه‌ای که به بیان ساده چنین است: «بعد از سال‌ها مذاکره با آمریکا در قضیه برجام، جمهوری اسلامی ایران صددرصد به تعهداتش عمل کرد و آمریکایی‌ها حتی ده درصد هم به تعهدات‌شان پایبند نبوده و هر آنچه که قدرت چانه‌زنی ما در قضیه هسته‌ای بود را از دست دادیم». مصداق آیه «وَلَن تَرْضَی عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَی اللّهِ هُوَ الْهُدَی وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ.»

همچنین در ادامه آمده است؛ آقای نایب رئیس؛ بهتر است بنا به توصیه دلسوزانه خودشان از ورود به حوزه‌های امنیتی که هیچ صلاحیتی برای اظهارنظر درباره آن ندارند، پرهیز کنند تا کار دست کاردانش باشد و نه اینکه مصالح انقلابی و منافع ملی ما دست سیاست‌بازان بی‌سیاست!
آقای مطهری و هم‌کیشان وی که برخی‌شان به زبان آورده‌اند که «اگر ترامپ خواست به تهران بیاید، او را بپذیریم!» باید در محضر ملت ایران پاسخگو باشند که در سالیان اخیر در این صحنه سرنوشت‌ساز اقتصادی در کجای معرکه قرار دارند و چه خدمتی را در ایجاد ثبات و رشد اقتصادی به مردم کرده‌اند. در عرصه فساد اقتصادی در کشور ایشان تاکنون چه واکنشی داشته و تا چه اندازه در مقابل غارتگران بیت‌المال ایستاده‌اند.

باید از تاریخ عبرت بگیرید و همت‌تان را به صحنه اصلی مبارزه با آمریکا یعنی مشکل‌گشایی از زندگی مردم معطوف کنید نه هنرنمایی‌های نخ‌نما و عرض اندام‌های بی‌حاصل از سر امر به معروف می‌گوییم؛ شما و دوستان‌تان باید تلا‌ش‌تان معطوف به اصلاح مدیریت غلط اقتصادی و استفاده از مدیران جوان و قوی در اداره امور اقتصادی کشور شود تا بخشی از آثار زیانبار مدیریت ناصحیح اقتصادی توسط دوستان‌تان را جبران کنید.

این بیانیه می افزاید؛ انتظار از آقای مطهری و سایر دوستان وی آن است که در راستای افزایش بصیرت خود کوشا باشند و با رصد صحنه بین‌المللی، مواضعی اتخاذ نکنند که موجب دلگرمی و خشنودی دشمن باشد. بدیهی است که شایسته است در این اوضاع و احوال اقتصادی مردم به وظیفه نمایندگی خود عمل می‌کردید و در مجلس از رئیس جمهوری محترم که قسم‌خورده قانون اساسی است تا حافظ منافع اسلام و انقلاب و ایران باشد، سوال می‌کردید!

اساتید بسیجی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام حمایت قاطع از مواضع ولایی، انقلابی و شجاعانه سرلشکر جعفری و با ابراز تاسف و نگرانی از مواضع افرادی مانند آقای مطهری، هشدار می‌دهد که افراد بی‌بصیرت یا کم‌بصیرتی که همانند سال‌های دفاع مقدس که شجاعت حضور در جبهه و دفاع از ایران و انقلاب را نداشتند لااقل با سکوت خود اجازه دهند که پیشکسوتان جهاد و شهادت و انقلابیون راسخ امروز به وظیفه دفاع جانانه خود از انقلاب و حفظ تمامیت ارضی و امنیتی ایران و مردم عزیز در مقابل دشمنان بپردازند.

ارسال نظرات