سعیدی مبارکه مطرح کرد

اقتصاد ایران می تواند از تحریم ها عبور کند/حمایت مجلس از ساماندهی بازار ارز

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی فراهم شدن انجام معاملات خرد ارز از طریق صرافی ها را مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، زهرا سعیدی مبارکه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره شروع دور جدید تحریم های آمریکا،گفت:جمهوری اسلامی ایران سال های مختلف است که توسط آمریکایی ها و دشمنان تحریم می شود؛ اما مردم و مسئولان همواره در برابر تحریم ها ایستادگی کرده اند.  

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود:می توان گفت جمهوری اسلامی ایران به تحریم های آمریکا و فضاسازی های دشمنان عادت کرده و از تجربیات زیادی برای مقابله با تحریم ها برخوردار است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:برنامه ریزی و تاکتیک اقتصادی برای مقابله با تحریم های  دشمنان در نظر گرفته شده و در این راستا تلاش می شود کالاهای اساسی خانوارها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد البته نظارت بر قیمت ها نباید فراموش شود.

مجلس از بسته جدید ارزی حمایت می کند

سعیدی مبارکه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:ارائه بسته جدید ارزی هر چند با تاخیر انجام شده؛ اما در صورت اجرای صحیح می تواند از تلاطم های ارزی کم کند بنابراین مجلس از سیاست های ارزی صحیح حمایت می کند.

حمایت از گسترش بازار ثانویه ارز

وی تصریح کرد:ایجاد بازار ثانویه ارز از تاکیدات کمیسیون اقتصادی مجلس بوده و اگر این بازار از ماه های گذشته ایجاد می شد بطور طبیعی مانع بخشی از افزایش نرخ ارز در ماه های گذشته می شد در هر صورت امیدوارم  با اجرای بسته جدید ارزی به عمق بازار ثانویه ارز اضافه شود و نباید فراموش کرد با استفاده از تجربیات و خلاقیت و مدیریت  اقتصاد ایران می تواند از تحریم های جدید عبور کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:براساس بسته جدید ارزی، معاملات خرد ارز از طریق صرافی ها امکانپذیر شده که انجام این مهم، بطور مثال مشکل مسافران خارجی را حل می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار