استاندار ایلام با اشاره به سفر اخیرش به عراق گفت: دیدار با استاندار واسط این کشور دستاوردهای بسیار خوبی از جمله بازگشایی مرز مهران برای کامیون‌داران داشت.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۶۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز اظهار داشت: در هفته جاری استاندار واسط عراق به ایلام سفر کرد.
 
وی اضافه کرد: این سفر دستاوردهای بسیار خوب از جمله بازگشایی مرز مهران برای کامیون‌داران، تشکیل گروه مشترک بین ایران و عراق برای حل برخی مسائل و اختلافات مرز، تعدیل هزینه تعرفه‌های گمرکی و همسان‌سازی با سایر مرزهای کشور، اختصاص اعتبار ویژه برای زیرساخت‌های مرز شهابی منتهی به مرز چنگوله از طرف عراقی و ... در پی داشت.

استاندار ایلام ادامه داد: در این دیدار برخی گمانه‌زنی کردند که چرا به مرز چیلات پرداخته نشده است، در اینجا باید گفت ما با استاندار واسط عراق در حوزه اختیارات او یعنی مرز شهابی در عراق و مرز مهران و بازارچه چنگوله در طرف ما صحبت کردیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه به شدت دنبال توسعه دهلران هستیم، افزود: پتروشیمی دهلران، NGL دهلران، توسعه کشت و صنعت دهلران، افزایش 30 هزار هکتاری زمین های آبی در سال گذشته و اقدامات بسیار دیگر می‌تواند باعث توسعه دهلران شود و آمار بیکاری را در این شهرستان تعدیل کند.

وی مطرح کرد: اما در مورد مرز چیلات باید با استاندار میسان عراق صحبت کنیم، البته ما دغدغه جدی در این مورد داریم و در این راستا درخواست سفر به استان میسان عراق را مطرح کرده‌ایم، اما به دلیل مشکلاتی تاکنون این امر محقق نشده است.

️نماینده عالی دولت در استان ایلام در ارتباط با اقدامات انجام شده در مرز چیلات گفت: هم‌اکنون اقدامات بسیار خوبی در این مرز انجام شده است و تاکنون بیش از 35 میلیارد تومان هم برای بازارچه و هم گذر مرزی هزینه کرده‌ایم.
ارسال نظرات