مدیر بازارچه مرزخانم شیخان مریوان از ترخیص 231 کانتینر حامل کالا از این مرز خبر داد و اظهار کرد : لوازم آشپزخانه و وسایل برقی از عمده وسایل ترخیص شده از بازارچه مرزی خانم شیخان بوده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۲۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،اسماعیل محمودی عنوان کرد : کولرگازی یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، آبمیوه گیری و وسایل آشپزخانه و وسایل برقی از جمله کالاهای عمده ترخیص شده از این مرز بوده است.

محمدی افزود : ارزش ریالی کالاهای ترخیص شده از 231 کانتینر در بازارچه مرزی خانم شیخان مریوان 441 میلیارد و 811 میلیون و 826 هزار و 765 ریال است. وی تصریح کرد : در شهرستان مریوان تعداد 8192 کارت فعال در سامانه گمرک برای 93 روستای سه بخش شهرستان فعال هستند.

مدیربازارچه مرزی خانم شیخان مریوان اظهار کرد : از تاریخ 24 خرداد ماه سالجاری به عنوان اولین روز فعالیت کاری مرزخانم شیخان الی 10 مردادماه سالجاری در 34 روز کاری تعداد 20 هزار و 641 کارت الکترونیکی در این مرزفعالیت داشته اند. وی افزود : روزهائی که فعالیت کاری نداشته ایم بدلیل عدم توافق بین صاحب کالا با صاحبان کارت مرزنشینان جهت واگذاری مبالغ بوده است.

اسماعیل محمدی ادامه داد : ترخیص کالاها از مرز خانم شیخان مریوان به دو بخش حق و حقوقات دولتی است که حق و حقوق دولت شامل حقوق گمرکی و عوارض و مالیات بوده است و بخش دیگر آن اعمال تخفیف سودبازرگانی است.


محمدی خاطرنشان کرد : از بخش دولتی که شامل حقوق گمرکی و عوارض و مالیات است از تعداد کانتینرهای ترخیص شده مبلغ 85 میلیارد و 700 میلیون و 647 هزار و 270 ریال بابت حقوق گمرکی و عوارض مالیاتی به حساب خزانه واریز شده است.

وی تصریح کرد : در بخش تخفیف سود بازرگانی نیز تعداد 20 هزار و 761 نفر شامل تخفیف 700 هزار تومانی شده و این تخفیف اعمال شده است که مبلغ 144 میلیارد و 487 میلیون ریال در این ایام کاری تخفیف داده شده است و صاحبان کالا بابت 700 هزار تومان تخفیف داده شده طی توافقی که قبلا صاحب کالاها با صاحبان کارت های الکترونیکی و با تعامل فرمانداری مریوان صورت گرفته است توافق بر اهدائ مبلغ 300 هزار تومان از سوی صاحبان کالا برای این افراد دارای کارت الکترونیکی بوده است.

مدیر بازارچه مرزی خانم شیخان مریوان بیان کرد : کارت های الکترونیکی برای سرپرستان خانوار صادر شده است و به ازای هر نفر تحت تکفل که از یک تا 4 نفر هستند مبلغ 300 هزار تومان از سوی صاحبان کالا به حساب سرپرست های خانوار واریز می شود یعنی اگر خانواده ای دارای چهار نتفر جمعیت باشند مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

اسماعیل محمدی در پایان سخنان خود اظهار کرد : بابت 700 هزار تومان تخفیف توافق شده بین دولت و صاحبان کالا که مبلغ 300 هزار تومان مصوبه آخر بوده و این مبلغ به خانواده های دارای کارت های الکترونیک اهداء گردیده است.


نماینده فرماندار در بازارچه مرزی خانم شیخان نیز در گفت و گو با خبرنگار زریوارخبر اظهار کرد : سه بخش مرکزی، سرشیو و خاومیرآباد با 93 روستا و جمعیتی بالغ بر 8 هزار و 192 نفر خانوار دارای کارت الکترونیک هستند.

سلام عزیزی افزود : کارت های الکترونیکی صادر شده برای سرپرست خانوارها شامل تعداد اعضای تحت تکفل سرپرست خانوار می شود که تعداد افراد خانواده ها حداقل یک و حداکثر 4 نفره در نظر گرفته شده و هرسه بخش تا امروز یک دوره کامل را طی کرده اند.

عزیزی بیان کرد : مشکلات کارت های غیر فعال که امروزه باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم شده است به دلیل آپدیت نبودن سیستم اداره کل گمرگ مریوان است چرا که این کارت ها در بخشداری های تابعه و دفاترپیشخوان فعال شده اما بدلیل عدم آپدیت سایت گمرک مریوان این کارت ها هنوز فعال نشده اند که به زودی فعال خواهند شد.


وی در پایان عنوان کرد : تعداد روستاهای بخش مرکزی که از کارت الکترونیک بهره مند شده اند 42 روستا، بخش خاومیرآباد 25 روستا و بخش سرشیو نیز 26 روستا است که در سایت گمرک مریوان فعال بوده و به زودی مابقی کارت های دیگر در هفته جاری فعال خواهند شد.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات