حجت الاسلام والمسلمین سرافراز در جمع خبرنگاران استان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: ایجاد نشاط و شور انقلابی در بین مردم بویِژه نسل جوان وظیفه اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۱۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان چهارمحال و بختیاری؛ همایش تجلیل از خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری با همکاری معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و سازمان بسیج رسانه در مجمتع لاله شهرکرد برگزارشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام دراین مراسم با درود به روح ملکوتی و پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) ، یاد و خاطره شهدای عزیزانقلاب ، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم خبرنگار بویژه شهید صارمی را گرامی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه رسانه و اطلاع رسانی در جامعه اسلامی، آیه شریفه 18 سوره مبارکه زمر "فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هدیهم الله واولئک هم اولو الالباب" را قرائت کرد و گفت: ارتباط یکی از عناصرمهم و اساسی زندگی گروهی و اجتماعی نسان است و سنگ بنای جامعه و هسته اصلی تشکیل دهنده ساختمان اجتماعی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود:در جوامع و نظام های اجتماعی کوچک و بزرگ، ارتباط نقش برجسته و مهم دارد و این ارتباط می تواند به شکل گیری و تغییر شناخت ها، عقاید،ارزش ها و رفتار انسان منجر شود.

وی، ادامه داد: به همین دلیل است که ارتباط بعنوان یکی از ابزار اصلی تغییرات اجتماعی و سیاسی مطرح است و این ارتباط هم خود بخود صورت نمی گیرد؛ بلکه نیاز به ابزار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، ابزار ارتباط را برشمرد و گفت: ابزار ارتباط همان رسانه است که در تعریف رسانه می گویند وسیله ای است که فرستنده به کمک آن پیام و معنا و مفهوم مورد نظر خود را به گیرنده منتقل می کند مثل؛ کتاب، روزنامه، مجله، عکس، فیلم، نوار صوتی و تصویری، رادیو، تلویزیون، ماهواره و ... .

این مقام مسئول، افزود: رسانه ها در شرایط کنونی یکی از مهم ترین دستاوردهای پیشرفت بشر و یکی از با ارزش ترین وسیله های آگاهی رسانی همگانی هستند که همواره با سرعت سرسام آوری در حال گسترش و فراگیری هستند.

وی تصریح کرد: امروزه در این کره خاکی با وسعت زیاد و جمعیت میلیاردی که بوسیله رسانه با هم مرتبط شده اند به راحتی و آسانی می توانند به معلومات و اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و فرمایشات حضرت امام راحل، مبنی بر صدور اسلام و انقلابمان به جهان، رسانه و مطبوعات را از ابزار اصلی صدور انقلاب و ارزش های اسلامی به جهان دانست .

این مقام مسئول، با اشاره به بخش هایی دیگر از بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنکه از همه خدمت ها بالاتر است این است که نیروی انسانی ما را رشد بدهد واین بعهده مطبوعات است، بعهده مجلات و رادیو تلویزیون است. بعهده سینماها و تئاترهاست.اینها می توانند نیروی انسانی ما را تقویت کنند و تربیت صحیح نمایند و خدمتشان ارزشمند باشد.

وی، ادامه داد: خلف صالح امام، مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جایگاه بالا ووالای مطبوعات و رسانه ها می فرمایند: مؤثرترین سلاح بین المللی علیه دشمنان و مخالفان سلاح تبلیغات است. سلاح ارتباطات رسانه ای است . امروز این قوی ترین سلاح است. من مطبوعات را یک پدیده ضروری و لازم و اجتناب ناپذیر برای جامعه خودمان و هر جامعه ای می دانم.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، سه وظیفه مهم برای مطبوعات از منظر مقام معظم رهبری را برشمرد و گفت: نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و طرح و تبادل آراء و افکاردر جامعه سه وظیفه مهم برای مطبوعات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری افزود: نقد یعنی عیارسنجی، یعنی آدم خوب را ببینید، چیزهای خوب و بد را هم ببینید و بعد جمعبندی کنید. ضعف ها و قوت ها را کنار همدیگر قرار دهید .

وی ادامه داد: در نقد کردن و ا نتقاد از یک شخص یا دستگاه، چند نکته مهم باید رعایت شود که عبارتند از؛ انصاف رعایت شود، تهمت نزنیم و در حرف زدن و تصمیم گیری و قضاوت، عدالت رعایت شود و انتقاد با نظر خیرخواهانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی باید صادقانه وشفاف باشد و تقوا، صداقت، عفاف، انصاف، درک حقیقت و آزادی دراین مقوله رعایت شود.

وی، گفت: وجودمطبوعات آزاد یکی ازنشانه های رشد ملت ودر حقیقت خود مطبوعات آزاد هم مایه رشد است یعنی از یکطرف رشد و‌آزادگی ملت، آن را بوجود می آورد و از طرف دیگر هم به نوبه خودش می توند رشد ملت را افزایش دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری افزود: رعایت اخلاق و پرهیز از کارهای ضدارزش و خلاف مشی و ارزش های نظام اسلامی، اجتناب جدی از کارشکنی، سخن پراکنی علیه دیگران، بدگویی و تخریب، افشاگری بی پایه و اساس نسبت به اشخاص، شایعه سازی و شایعه پراکنی، اشاعه فحشا و تهمت زدن، ملتهب سازی و تاریک کردن فضای جامعه، توسل به اختلاف افکنی در جامعه ، از الزامات کار رسانه ای صحیح و ارزشمند به شمار می روند.

وی، با اشاره وظیفه مطبوعات و اصحاب رسانه در زمینه طرح و تبادل آراء و افکار اظهارکرد: شاخصه های نظام اسلامی برای تبادل افکار و آراء از منظر مقام معظم رهبری، عبارت است از اینکه؛ انتقاد بادی در چارچوب اصول باشد. چارچوب اصول انقلاب است. اصول انقلاب هم سلیقه ای نیست. اصول انقلاب قانون اساسی، رهنمودهای امام و وصیت نامه امام است. سیاست های کلی نظام اسلامی که قانون اساسی مشخص و معین کرده و رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، افزود: رسانه ها باید درخدمت اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشند و ددر تقویت ارکان نظام خصوصاً ولایت کوشا باشند.

وی اضافه کرد: آنچه که به پیشرفت کشور کمک می کند آزادی فکرهاست. آزادانه فکر کردن، آزادانه مطرح کردن، از جنجال و هیاهو نترسیدن، جوگیر نشدن به قول این و آن و سخن ها را شنیدن و بهترین راانتخاب کردن از شاخصه های خبرنگاران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعامل همه جانبه بین رسانه ها و بسیج درمسیر تعالی ورشد جامعه اسلامی ضروری و اجتناب ناپذیر است. امروز ترویج تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیج وظیفه و رسالت رسانه های بسیجی و اصحاب رسانه است که خود از بسیجیان عزیز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز ادامه داد: یکی از وظایف مهم رسانه های بسیجی و مطبوعات و جراید و امثالهم در کنار دیگردستگاه های مسئول، تبیین سبک زندگی اسلامی،دینی و ایرانی است که همواره دغدغه و مورد نظر حضرت آقاست.

وی، ترویج ارزش ها، بالابردن اعتماد به نفس مردم را از دیگر رسالت های اصحاب رسانه برشمرد و گفت: اعتماد به نفس مردم را شکستن، آنها را ناامید کردن نسبت به آینده، هیچ روا نیست. این خطاب به من و همه است. هم به مطبوعات، هم به رسانه ها، هم به مسئولین، هم به کسانی که منبرهای گوناگون خطابه و سخن گفتن با مردم را دارند.

این مقام مسئول، اضافه کرد: رسانه بسیجی باید همواره اخلاق مدار باشد. فضای جامعه را فضای برادری، مهربانی و اخلاق دینی قراربدهد.

وی، به تإسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: باید به اخلاق خودمان برسیم.ا خلاق اهمیتش از عمل هم بیشتر است. فضای جامعه را فضای برادری، مهربانی، حسن ظن قرار بدهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری تإکید کرد: دشمن و استکبار می خواهد دراین کشور و در میان این ملت ایمان عمیق نباشد، سرگرمی به شهوات باشد، معروف اسلامی نباشد و آنچه از نظر اسلام منکر است، رایج باشد.

وی ادامه داد: تذکر و نصیحت در مطبوعات خوب است، اما مإیوس کردن مردم از آینده و تیره و تار جلوه دادن فضای کشور در مطبوعات و رسانه ها خیانت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: ایجاد نشاط و شور انقلابی در بین مردم بویِژه نسل جوان وظیفه اصحاب رسانه است.

ترویج حمایت از کالای ایرانی و فرهنگ سازی استفاده از تولیدات ملی در بین مردم از دیگر نکات مورد تإکید حجت الاسلام والمسلمین سرافراز در جمع اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار بود.

دراین مراسم علاوه بر جمعی از فرماندهان و معاونین و مسئولین، مدیر کل صدا و سیمای استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکصد نفر از خبرنگاران واصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات