معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد:
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: خشکسالی های اخیر سبب کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در شهرستان سیب و سوران شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۸۱۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، دهمرده، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم معرفی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سیب و سوران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی گفت: متأسفانه براثر خشکسالی‌های اخیر سطح زیر کشت انواع محصولات کشاورزی شهرستان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: موثرترین راه بهره وری مناسب از آب و خاک، بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار است، و جهاد کشاورزی در این زمینه اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

دهمرده تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و ازبین رفتن منابع آبی در شهرستان اشتغال‌های جایگزین باید انجام شود که وابستگی کمتری به آب دارند از جمله احداث مرغداری می‌باشد، در این راستا ۹ واحد مرغداری جدید در شهرستان راه اندازی می شود و به آنها تسهیلات ارزان قیمت پنج درصد تخصیص داده می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان یکی دیگر از راهکار‌های برون رفت از وضعیت خشکسالی را توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برشمرد و افزود: به متقاضیان تسهیلات ارزانقیمت اعطا می‌شود.
 
گفتنی است، در پایان این جلسه از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان محمدحنیف سپاهی به عنوان سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سیب و سوران معرفی و از خدمات حمیدرضا کبدانی مدیر سابق جهادکشاورزی شهرستان تقدیر شد.
ارسال نظرات