اسکان کودکان بی‎خانمان با مشارکت جهادگران «زندگی خوب» و ستاد اجرایی فرمان امام

قائم مقام قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام ضمن بازدید از وضعیت دو کودک بی خانمان در حاشیه شهر کرج در جریان اقدامات جهادی در حمایت از خانواده مذکور قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۳۷۸۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دو کودک دختر چهار و دوازده ساله با نام های آوا و معصومه که در اثر برخی از تصمیم های نادرست محلی آواره شده و مدت سه ماه را با پدرشان در کوه می خوابیدند ، ضمن شناسایی توسط قرارگاه جهاد اجتماعی زندگی خوب مورد حمایت های فوری قرار گرفته اند.

اسکان کودکان بی‎خانمان با مشارکت جهادگران «زندگی خوب» و ستاد اجرایی فرمان امام

در جریان این عملیات بهم فشرده اجتماعی و حمایتی، مجتبی باستان قائم مقام قرارگاه جهادی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور در محل اسکان قبلی، موقت و آتی کودکان با پدر ، برادر و حامیان کودکان گفت‌وگو کرد.

آوا و معصومه دختران یک کارگر ساختمانی فاقد پشتوانه مالی در خط چهار حصار کرج هستند که پدرشان از کمترین توانایی مالی برخوردار است.پس از اجرای حکم تخریب منزلشان در انتهای خیابان انقلاب دوازده محله مذکور ، آوا و معصومه و پدر و برادرشان آواره می شوند. مدتی دخترها توسط بهزیستی های کرج و خرم‌آباد نگهداری شده و پس از آن به دلیل گرایش پدر به برخورداری از حضور فرزندانش از بهزیستی مجددا ترخیص می‌شوند.

فقدان پشتوانه مالی و سرپناه باعث می‌شود تا کودکان یاد شده به همراه پدر و برادرشان شب‌ها را زیر یک تکه پارچه پاره در دامنه کوهی واقع در میدان حافظ کرج سپری کنند. متاسفانه این کودکان سه ماه متوالی را بدون هیچ نوع امنیت، خدمات و حمایتی در دامنه گرم و خشک این کوه سپری کرده اند که تصویر آن در خبر به وضوح گویای عمق فاجعه است.

جهادگران زندگی خوب با شناسایی محل اقامت دختران ضمن نجات و حمایت از همسایه ای دستفروش که همت بلندی دارد، این دو کودک «کوه خواب» را موقتا اسکان داده و در کمتر از 48 ساعت با حمایت های قرارگاه جهادی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برایشان سرپناهی را در محله حصار اجاره کردند.

باستان که از فرآیندهای مذکور بازدید می‌کرد وعده داد به‌زودی اقدامات لازم حمایتی در خصوص خانواده مذکور به‌ عمل آید. نامبرده تنها مسئول در دستگاه‌های رسمی کشور به شمار می آید که پس از دو روز اطلاع رسانی قرارگاه جهاد اجتماعی زندگی خوب برای بازدید و رسیدگی به امور این خانواده بشدت محروم در محل حضور بهم رسانده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها