معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به برخی از اتفاقات و حوادث جامعه گفت: اعتماد مردمی یکی از عناصر اصلی سرمایه اجتماعی است.
کد خبر: ۹۰۴۳۷۵۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، محمدعلی طالبی در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اردکان از تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه بر ضرورت خدمت به مردم تأکید کرد و افزود: باید اعتماد عمومی جامعه ارتقا یابد، زیرا شاهد ضربه خوردن به این اعتماد براثر بعضی از مسائل مختلف هستیم. همه ما به‌عنوان کارگزاران نظام در شرایطی که بیشترین ارتباط را با مردم‌داریم باید سعی کنیم که این اعتماد بازسازی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: اعتماد مردمی یکی از عناصر اصلی سرمایه اجتماعی است و اگر به‌خوبی به صحنه اتفاقات و مسائل جاری کشور نگاه کنیم می‌بینیم که بخش عمده‌ای از مشکلات ما به کاهش سرمایه اجتماعی برمی‌گردد.
وی گفت: ما شرایط سخت امروز را بار‌ها و بار‌ها و حتی بالاتر از آن در طول تاریخ تجربه کرده‌ایم. جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی را تجربه کرده‌ایم و با برخورداری از سرمایه اجتماعی قوی نگذاشتیم که این مسائل بر جوانب مختلف زندگی ما سایه بیندازد. امروز اتفاقاتی که در برخی از مناطق کشور رخ می‌دهد ناشی از همین موضوع است.
طالبی افزود: وقتی خودمان را با گذشته مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این اعتماد مورد ضربه قرارگرفته است و امروز این مسئولیت بر دوش ما قرار دارد که اعتماد را به جامعه ارزانی بداریم و باید همه تلاش خود را بکار ببریم که این اتفاق بیفتد.
وی اظهار داشت: ما در موضوع نارضایتی‌هایی که وجود دارد مسئولیت داریم و این مسئولیت درزمینهٔ شناسایی و برنامه‌ریزی برای کاهش این نارضایتی‌ها بسیار مهم است. نکته‌ای را که خیلی باید به آن توجه کنیم این است که امروز کسانی هستند که چشم طمع به‌نظام جمهوری اسلامی دارند و آرزو‌هایی را در سر می‌پرورانند و تلاش می‌کنند خودشان را به‌عنوان صدای مردم معرفی کنند درحالی‌که مسئولان باید در جایگاه صدای مردم باشند و نباید اجازه دهیم که دیگران از مطالبات و خواسته‌های مردم استفاده کنند و خودشان را وکیل مدافع مردم قلمداد کنند.
معاون استاندار یزد گفت: الآن همه ما باید وکیل مدافع مردم و صدای مردم باشیم و در جهت رسیدگی به خواسته‌های آن‌ها و انعکاس این خواسته‌ها تلاش کنیم. با شعار نمی‌شود اعتماد ایجاد کرد باید اقدامات باورپذیری را برای مردم انجام داد تا آن‌ها نیز اعتماد کنند.
وی افزود: ما باید همه تلاش خود را بکار ببریم که در کمترین زمان و با کمترین امکانات در شرایطی که به لحاظ مالی و بودجه‌ای نیز با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم. باید مشارکت مردم در امور را موردتوجه قرار دهیم و باروی باز از مردم پذیرایی کنیم. با شفافیت، مسائل را با مردم درمیان بگذاریم تا اعتماد چندجانبه را ایجاد کنیم.
طالبی گفت: در این شرایط کنونی باید به انسجام توجه بیشتری شود. باید از مطالبات سیاسی، جدال در مورد سلایق مختلف سیاسی و تنش‌ها به نفع مردم و مصالح ملی پرهیز کنیم و آن‌ها را کنار بگذاریم. باید به منافع ملی توجه کنیم.
وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر از گذشته در حوزه مسئولیت خودشان حضورداشته باشند. ما این موضوع را به‌عنوان مطالبه‌ای جدی از مدیران استانی و فرمانداران خواسته‌ایم که بر حضور مدیران در شهرستان نظارت داشته باشند. کسانی که از جا‌های دیگر در شهرستان حضور دارند باید بیشترین وقت را بگذارند. درزمینهٔ تکریم ارباب‌رجوع نیز باید دقت کافی صورت بگیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان گفت: در شرایطی که برخی از افراد به دنبال سوءاستفاده از نارضایتی‌ها هستند بعضی از مسائل با جرقه‌ای کوچک به تنش تبدیل می‌شود بنابراین باید با دقت نسبت به این مسائل توجه کنیم و اجازه ندهیم که مسائل جزئی به بحران تبدیل شود. در انجام کار‌ها نیز باید با مدیریت ارشد شهرستان تعامل و همکاری لازم صورت گیرد.
ارسال نظرات