خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم مطرح کرد
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: این نهاد چهار مرکز آموزش کوتاه مدت در زمینه هنر، علوم انسانی، علوم پزشکی و فنی و مهندسی در قم دارد.
کد خبر: ۹۰۴۳۷۳۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
فعالیت ۴ مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حیدری با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کشور اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی به عنوان حلقه واسط بین صنعت و بازار با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کار خودش را آغاز کرد و این نهاد در سه بخش فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در سراسر ایران مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: از بدو تاسیس جهاد دانشگاهی، رسالت این نهاد با مسائل فرهنگی گره خورد، این نهاد با این رویکرد که نیاز‌ها در عرصه صنعت و پژوهش را برآورده کند، به این عرصه‌ها ورود کرد و اقدامات زیادی در این خصوص داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: در کشور ۴۶ واحد جهاد دانشگاهی داریم و در هر استان حداقل یک واحد جهاد دانشگاهی مستقر است، هر واحد جهاد دانشگاهی، ده‌ها مرکز تخصصی و پژوهشی دارد و همچنین سازماندهی پژوهشگران در مراکز رشد جهاد دانشگاهی در کشور صورت می‌گیرد.

حیدری، اقدامات درمانی را از جمله عرصه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی دانست و تصریح کرد: سلول درمانی یکی از رشته‌های نوپدید است که بسیاری از مراکز تحقیقاتی جهان به آن ورود کردند و رتبه کشورمان در سلول درمانی در دنیا تک رقمی است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی و مراکز پژوهشی زیرمجموعه آن، این توانایی را دارند که با تلاش بیشتر، نیاز‌های کشور را در داخل برطرف کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: این نهاد دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را در استان برگزار می‌کند، این دوره‌ها با هدف ارائه مهارت‌هایی به افراد است که نمی‌توانند این مهارت‌ها را در دانشگاه‌ها فرا بگیرند، جهاد دانشگاهی چهار مرکز آموزش کوتاه مدت در زمینه هنر، علوم انسانی، علوم پزشکی و فنی و مهندسی در قم دارد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های مراکز جهاد دانشگاهی در قم، آموزش‌های تخصصی و مهارتی است، دانش آموختگان این نهاد به راحتی وارد بازار کار می‌شوند و سالیانه حدود ۱۲ هزار نفر در مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی قم آموزش می‌بینند، همچنین این نهاد برای کار‌های فرهنگی در تمام دانشگاه‌های دولتی استان شعبه دارد و حدود هزار و ۲۰۰ نفر در کانون‌های جهاد دانشگاهی استان قم برای فعالیت‌های فرهنگی سازماندهی شدند.
ارسال نظرات