خبرهای داغ:
شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز با همکاری بنیاد علوی، در قالب برنامه حمایتی تغذیه به 66 مادر باردار و شیرده بی بضاعت و دچار سو تغذیه، سبد غذایی داد.
کد خبر: ۹۰۴۳۷۰۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر علیرضا مهرعلیان، مدیر شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور پیشگیری از آسیب به سلامت مادر و جنین، از تابستان سال 97 با همکاری بنیاد علوی، برنامه حمایتی تغذیه مادران باردار و شیرده توسط واحد‌های تغذیه و مادران مرکز بهداشت شهرستان البرز اجرا شد.
متولی سلامت شهرستان البرز عنوان کرد که پیرو تفاهم نامه منعقد شده با مسؤولان بنیاد علوی و اعلام همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مقرر شده است برنامه حمایت تغذیه ای مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه خانوارهای نیازمند در شهرستان البرز اجرا و تداوم یابد.
مونا تاچه بندها، کارشناس مسؤول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت - درمان شهرستان البرز هم در تکمیل این خبر اظهار کرد: در اين برنامه، بعد از بررسی سلامت مادران باردار توسط مراقبان سلامت، در صورتی که وزن گیری مطلوب نداشته باشند یا دچار کم خونی و وضعیت نامطلوب اقتصادی باشند، بعد از تایید توسط کارشناس تغذیه و پزشک، از سوی مراکز خدمات جامع سلامت برای دریافت سبد غذایی معرفی می شوند.
به گفته این کارشناس، مادران باردار دارای شرایط، از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا شش ماه پس از زايمان (به مدت 12 ماه) تحت پوشش قرار می گیرند. وی ادامه داد: کلیه مادران باردار که سبد غذایی دریافت می کنند علاوه بر دریافت سبد غذایی از کلیه خدمات بهداشتی و شرکت در کلاس های آموزشی مربوطه بهره مند خواهند شد.
بنا به گفته تاچه بندها، در این طرح، اقلام خوراکی، شامل: برنج، مرغ، ماکارونی، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، نخود، سویا، پنیر، روغن مایع، بلغور و لپه، بین مادران باردار کمتر برخوردار توزیع شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها