خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد:

پرواربندی گوساله شغلی ساده برای تامین معاش یک خانواده

یک دامدار با اشاره به ظرفیت های شغل دامداری و پرواربندی گوساله گفت: پرواربندی گوساله شغلی است که می تواند زندگی یک خانواده کم جمعیت را تامین کند.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۷۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، شناخت ظرفیت ها و استفاده از آن یکی از بهترین راه های موفقیت در زندگی است . از سویی تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نیازمند استفاده از همین ظرفیت های ناشناخته و تبدیل از حالت بالفعل به بالقوه است .
حمیدرضا جعفری از افرادی است که در حوزه پروار بندی گوساله ورود کرده است . او که در سالیانی نه چندان دور در این شغل کار کرده بود بنا به شرایط روزکار مدتی از این کار فاصله گرفت و وارد حوزه کشاورزی شد اما امروز دوباره به این شغل پدری خود بازگشته است.
شغل اجدادی آقای جعفری پرواربندی گوساله بوده و او به خوبی به این کار اشنا بوده است اما برای آغاز کار، با سرمایه گذاری جدید و کمک بسیج سازندگی وارد کار سنتی را کنار گذاشته و به سمت کار حرفه ای پرواربندی گوساله حرکت کرد.
او در گفتگویی با بیان اینکه هنور برای سودآوری در جایگاه ایده‌آل نیستیم، افزود: سودآوری پرواربندی گوساله نیاز به طی یک بازه زمانی دارد و پس از طی این بازه، به سوددهی خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم این مدت را در شرایط خوبی طی کنیم.
این فعال اقتصاد مقاومتی ادامه داد: برای شروع مقدماتی کار، ابتدا باید حداقل ۵ گوساله را در اختیار داشت تا بتوان از لحاظ هزینه ها، مخارج را تامین کنند.
وی عنوان کرد: با همین تعداد می توان هزینه های زندگی یک خانواده را نیز تامین کرد و حتی می توان از ظرفیت همه اعضای خانواده نیز در این کار استفاده کرد.
جعفری تصریح کرد: پرواربندی گوساله نیازمند آموزش های مقدماتی است و هر فردی باید با اصول اولیه این کار در حوزه تربیت و بهداشت دام نیز آشنا شود
کارشناسان اقتصادی معتقد هستند ، اقتصاد منهای نفت یکی از شیوه های اقتصاد مقاومتی است و اگر به دنبال تحقق آن هستیم باید به این سمت حرکت کنیم .
تربیت افکاری که به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی بدون تکیه به نفت باشد نیازمند حضور جوانان در عرصه های خودکفایی و اعتماد به توانمندی ها و ظرفیت های شخص و کشور است.
1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار