خبرهای داغ:
محمد رضایی
آيت الله نمازي در ديدار با رييس سازمان بسيج اساتيد استان اصفهان؛
نماينده ولي فقيه در كاشان رمز موفقيت انقلاب اسلامي و ملت ايران را در تبعيت از رهبري دانست و گفت: منشا تمامي مشكلات اقتصادي عدم توجه به دستورات رهبر معظم در رابطه با راهبرد هاي اقتصادي مقاومتي است.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۷۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛ آيت الله عبدالنبي نمازي در ديدار رييس سازمان بسيج اساتيد استان اصفهان با اشاره به مفهوم عام و خاص بسيج و چگونگي خمير مايه و پايه و اساس بسيج، گفت: هر چيزي بايد مرتبط با كتاب يا سنت و عترت باشد، از اين رو بخشي از آيات مربوط به جهاد در سوره توبه است.  

وي قرن حاضر را قرن محاصر ابرقدرت ها از سوي مستضعفين دانست و گفت: امروز  مصداق اين ادعا را مي توان در فلسطين، مصر، يمن، بحرين، اروپا و حتي برخي از ايالت هاي آمريكا ديد كه منشا مبارزات مستضعفان بر عليه مستكبران در جهان نهضت امام خميني(ره) است كه امروز پرچم اين نهضت بر دوش رهبر معظم انقلاب است و با سرعت در حركت است.

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه در حركت شتابان نهضت امام راحل، مسؤولان نظام با وجود تلاش اما از رهبري عقب افتاده اند و با وجود اينكه رهبر معظم انقلاب سال ها بر اجراي اقتصاد مقاومتي تأكيد دارد اما هنوز نتوانسته اند آن را محقق كنند.

وي رمز موفقيت انقلاب اسلامي و ملت ايران را در تبعيت از رهبري دانست و گفت: منشا تمامي مشكلات اقتصادي عدم توجه به دستورات رهبر معظم در رابطه با راهبرد هاي اقتصاد مقاومتي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: طي 10 سال گذشته اقدام عملي و جدي براي تحقق اقتصادي مقاومتي در كشور انجام نشده و اقدامات انجام شده نيز منجر به تحول در اقتصاد نشده است.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به دو نوع بسيج عام و خاص، از بسيج عمومي به عنوان بسيج عام و از بسيج خاص به عنوان بسيج تخصصي در حوزه مختلف جامعه پزشكي، دانشجويي، طلاب، اساتيد دانشگاه و حوزه و بسيج كارمندي نام برد و گفت: بسيج در هريك از اين حوزه ها تعريف خاص و شرح وظايفي دارد كه اين شرح وظايف بايد تعريف شود.

وي افزود: يكي از مباحثي كه در بسيج جامعه پزشكي بايد به آن توجه شود مباحث تخصصي از جمله جايگاه طبيب در جامعه توحيدي، نقش طيب در جامعه توحيدي و تعريف بسيج  درجامعه پزشكي است.

نمانيده ولي فقيه در كاشان گفت: طبابت در بسيج جامعه پزشكي شغل نيست بلكه طبابت مسؤوليت است، از اين رو رمز سعادت هرجامعه اي در داشتن سه مؤلفه مهم حاكم عادل، طبيب حاذق و عالم عامل است و قرار گرفتن طبيب در كنار عالم عامل بيانگر اهميت طبيب در جامعه توحيدي است.

وي با تأكيد بر بيان ويژگي ها و نشانه هاي پزشك بسيجي در جامعه، ابراز کرد: ويژگيها و نقاط قوت و ضعف، آسيب ها، آفت ها و تهديدهاي پزشك در جامعه توحيدي بايد احضا  و تعريف شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه به ويژگي هاي جامعه بسيج دانشجويي نيز اشاره كرد و اظهار داشت: دانشجو عنصر جواني است كه هيچ اطلاعاتي نه از گذشته خود و نه از آينده دارد و داراي احساس و شور و نشاط و انرژي است كه به اگر به خوبي ساماندهي و هدايت نشود به بيراهه خواهد رفت.

آيت الله نمازي گفت: جوانان مانند حوادث طبيعي از جمله سيل هاي ويرانگر داراي انرژي كه در صورت عدم هدايت هر آنچه را كه در مسيرش قرار داشته باشد ويران خواهد كرد، اما چنانچه مسير آن مهندسي و مهار و هدايت شود در مسير توسعه و آباداني كشور قرار خواهد گرفت.

وي مسؤوليت بسيج دانشجويي را مسؤوليتي سنگين خواند و ادامه داد: اگر مسؤولان كشور نتوانند از انرژي نسل جوان در جهت توسعه و پيشرفت كشور استفاده كنند جوانان به بيراهه خواهند رفت و انرژي كه بايد در جهت توسعه پيشرفت كشور از آن استفاده شود در مسير تخريب كشور حركت خواهد كرد.

نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين با اشاره به اينكه اساتيد دانشگاه نيز داراي نقاط قوت و ضعف هستند، گفت: استاد دانشگاه از نگاه بسيج استادي است كه در رشته تخصصي نسبت به تغذيه فكري دانشجويان جوانان در نظام تكوين اهتمام داشته باشد، از اين رو اساتيد بسيجي، اساتيدي هستند كه ضمن آموزش دروس حلقه وصل بين دانشجو با عالم هستي و عالم تكوين باشند.

به گفته وي بسيج اداري نيز بايد در جهت احصا  منكر و معروف در هر ادارت و نهادها و ارگان ها تلاش كند و بتواند معروف را كه زود آمدن و دير رفتن و تكريم ارباب رجوع است  را احضا و استخراج كنند.

آيت الله نمازي كار بسيج اساتيد را مهم و فني و كارشناسي شده خواند و عنوان كرد: حلقه مفقوده جامعه امروز تربيت و پرورش است و آنچه امروز شاهد آن در آموزش و پرورش هستيم صرف آموزش است و پرورش جايگاهي در آموزش و پرورش ندارد و اين مشكل مراكز دانشگاهي نيز هست در حاليكه آموزش بايد مكمل پرورش قرار داشته باشد.

وي دانشجويان و جوانان را اميد آينده كشور و رهبري دانست و گفت: رهبري بيشترين ديدار را با دانشجويان و جوانان دارد، از اين رو وصيت نامه عبادي سياسي امام خميني(ره) رهنمودهاي رهبري طي مدت سه دهه گذشته اقيانوسي از درس است كه بايد استخراج و تبديل قانون شود.

ابتداي اين ديدار نيز محمدباقري مسؤول سازمان بسيج اساتيد استان اصفهان با اشاره به اينكه 4 هزار نفر عضو بسيج اساتيد در استان اصفهان هستند، گفت: در شهرستان كاشان نيز 400 نفر عضو بسيج اساتيد در قالب 14 مركز دانشگاهي در كاشان هستند.

وي از فعاليت 7 بسيج علم محور در استان اصفهان خبر داد و گفت: از اين تعداد سه بسيج علم محور در دانشگاه، دو بسيج علم محور در آموزش و پرورش و دو بسيج علم محور در حوزه هاي در قالب بسيج دانشجويي و طلاب و بسيج اساتيد فعاليت دارند.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها