مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین

280میلیون ریال اعتبار برگزاری اردوهای آموزشی و تربیتی مددجویان/برگزاری کلاس های مهارتی و اشتغال زایی ویژه مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد در کارگاه ها و کلاس های اوقات فراغت، ارتقای سطح بینش اسلامی، ترویج آموزه های دینی در جهت تعالی فرهنگ، تحکیم خانواده با استفاده از سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۵۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

جواد داودی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین، با اشاره به اهداف برگزاری کلاس های اوقات فراغت گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد در کارگاه ها و کلاس های اوقات فراغت، ارتقای سطح بینش اسلامی، ترویج آموزه های دینی در جهت تعالی فرهنگ، تحکیم خانواده با استفاده از سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

وی بیان کرد: شکوفای استعدادها، یادگیری مهارت های زندگی و اجتماعی و افزایش فعالیت های گروهی شرکت کنندگان در کلاس ها از دیگر اهداف برگزاری کلاس های اوقات فراغت است.

داودی افزود: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت سالجاری در شهرستان خمین از دهم تیرماه شروع و تا دهه اول شهریورماه ادامه دارد که شامل یک پایگاه مجتمع امام جعفرصادق(ع) در سطح شهرستان و همچنین پایگا ه ها در روستاهای فرنق، آشناخور، سیان، خراوند از توابع این شهرستان و بیشترین تاکید و توجه به بهره مند شدن خانواده ها در مناطق روستایی و محروم است و بیش از 150 نفر در این کلاس ها شرکت کردند.

وی اظهار کرد: این کلاس ها تمام جامعه هدف کمیته امداد، دانش آموز و غیر دانش آموز و ... را شامل می شود و شرکت کنندگان در رشته های قرآن و احکام، خیاطی، نقاشی روی پارچه و لباس، رشته های مختلف ورزشی، ازآموزش بهره مند می شوند و در پایان طرح تشویق نفرات برتر، اعزام منتخبین و فعالان کارگاه ها به اردوهای زیارتی از برنامه های این نهاد است.

داودی تصریح کرد: کارگاه های مهارت آموزی در طرح اوقات فراغت کارگاه هایی هستند که به نوعی منجر به اشتغال در خانواده می شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از مدد جویان بر اساس تعامل انجام شده با کانون فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) آموزش و پرورش و مجموعه های ورزشی شهرستان با معرفی و پرداخت شهریه توسط این نهاد از کلاس های این مراکز نیز بهره مند می شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین اضافه کرد: علاوه بر مددجویان شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت، همچنین بیش از یکصدو پانزده مددجو نیز از برنامه های تربیتی در قالب اردوهای آموزشی و تربیتی با اعزام به مشهد مقدس، همدان، شیراز، گیلان و مازندران در تابستان بهره مند خواهند شد و بیش از 280میلیون ریال هزینه برگزاری این اردوهای آموزشی و تربیتی است.

یادآوری این نکته لازم است اگر در مراکز و دستگاه های دولتی، غیردولتی از ایجاد پایگاه های موازی خوداری شود و متولی اصلی هر رشته با توجه به زمینه تخصصی که دارا است برگزار کننده کلاس باشد به کیفیت و کمیت کار بیشتر توجه شده و بازدهی بهتر و مناسبت تر می شود اما متاسفانه این موازی کاری ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات