کارگاه آموزشی با عنوان «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» با حضور پرسنل زن شاغل در اداره کل زندان‌های کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۵۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان در کارگاه آموزشی با عنوان «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده»، هدف از برگزاری این کارگاه را اهمیت حجاب و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و حفظ امنیت در جامعه دانست و اظهار کرد: نظام خانواده، یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهاد‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه حجاب یک مقوله اجتماعی است و همگان باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: در این ارتباط خانواده‌ها نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ دارند و می‌توان گفت که خانواده محل مناسبی برای ترویج سنت‌های حسنه از جمله موضوع مهم «عفاف و حجاب» است.

وی مادران را تأثیرگذارترین عضو در خانواده‌ها و در تربیت صحیح فرزندان دانست و عنوان کرد: مادران به عنوان تأثیرگذارترین فرد در تربیت فرزندان نقش اساسی را در احیا و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده ایفا می‌کنند و با مدیریت مناسب و آگاه‌سازی فرزندان، می‌توانند از تأثیرات هجمه‌های فرهنگی غرب بکاهند.

مدیرکل زندان‌های کردستان در پایان یادآور شد: حجاب و عفاف نشان دهنده تقویت ایمان و ارزش‌های اسلامی است و در سلامتی و پاکدامنی جامعه و همچنین استحکام خانواده بسیار موثر است.

یادآور می‌شود؛ در این کارگاه آموزشی که به مربی گری یکی اساتید دانشگاه و فعال در حوزه مسائل اجتماعی برگزاری شد، به موضوع حجاب و عفاف از منظر قرآن، نهج البلاغه و ائمه، سبک زندگی اسلامی ایرانی در راستای عفاف و حجاب، سبک زندگی ائمه و معصومان با تأکید بر مقوله حجاب و ... پرداخته شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات