خبرهای داغ:
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:
صادقی عنوان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد دانش آموزان استان از ساختار قامتی نامناسب رنج می برند که این امر در بین دانش آموزان دختر بیشتر است.
کد خبر: ۹۰۴۳۵۷۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به عدم ساختار قامتی مناسب در بین دانش آموزان بیان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد دانش آموزان استان از ساختار قامتی نامناسب رنج می برند که این امر در بین دانش آموزان دختر بیشتر است.
وی گفت: این آسیب ها شامل کجی گردن، ستون فقرات تابدار، قوز پشتی و لوردوز کمر می باشد که مشکلات مختلفی را برای دانش آموزان به وجود آورده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: این آسیب ها و اختلالات ساختار قامتی به دلیل فقر حرکتی، ناهنجاری های خرکتی، افزایش چاقی، تغییر سبک زندگی، گسترش عوامل مخاطره آمیز در زمینه بیماریهایی موجود در محلات پرخطر در بحث آسیب های اجتماعی به وجود می آید.
صادقی عنوان کرد: همچنین افزایش گرایش جوانان و نوجوانان به بحث بدنسازی، عدم توجه دانش آموزان به ورزش، استفاده از کیف سنگین و نامناسب و نشستن غیراصولی در پشت نیمکت های مدارس از دیگر عوامل افزایش این مشکلات حرکتی می باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه آسیب های جسمی حرکتی در بین دانش آموزان درصد بالایی است و بر همین اساس دو کانون حرکات اصلاح قامتی در استان وجود دارد که دانش آموزان پس از شناسایی به این کانون ها معرفی می شوند.
وی افزود: متاسفانه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بیشتر به برنامه های فرهنگی گرایش دارد در حالی که باید از روزنه دید دانش آموزان، موضوع ورزش پیگیری شود تا دغدغه های این قشر که مدیران فردا هستند در این حوزه برطرف شود چرا که کشور برای مدیریت به افراد سالم نیازمند است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: همانگونه که والدین برای فرزندانشان به دنبال کلاس های مختلف فرهنگی هستند باید در کنار این امر جهت توانمندسازی دانش آموزان در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی به امر ورزش نیز اهمیت دوچندان دهند.
این مسوول در خصوص استاندارد فضاهای غیردولتی ادامه داد: مدارس غیردولتی از نظر ساختاری، مورد تایید ما نیستند و فضای مدرسه برای دانش آموزان مطلقا قابل قبول نیست و بر همین اساس این مدارس مکلف هستند بنابر هزینه های دریافتی، امکانات ورزشی را در سطح بالا فراهم نمایند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها