مطالبه روحانيون و علماي سيستان و بلوچستان از مسئولان:
جمعي از روحانيون و علماي سيستان و بلوچستان گفتند: دولتمردان بايد حل مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم را در اولويت هاي خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۴۳۵۷۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در پی گرانی‌های اخیر در اقصی نقاط کشور جمعی از روحانیون و علمای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دشمنان اقتصاد و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده اند، از دولتمردان خواستار آن شدند تا حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در اوجب اولویت‌های خود قرار دهند و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص گفت: مسئولان باید با مدیریت اقتصادی به نظارت بیشتری در خصوص معیشت مردم بپردازند.

وی افزود: لازم است مدیران و مسئولان کشور قاطعانه در برابر فساد‌های اقتصادی بایستند و با مخلان اقتصادی و مفسدان برخورد کنند و در این راستا دستگاه قضایی هم با متخلفان برخورد قاطع کند.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: علما در کنار مسئولین، پاسخگوی مردم هستند، زیرا مردم، علما و روحانیون را محرم اسرار خود می‌دانند و مشکلات را با آنها در میان می‌گذارند که این امر مسئولیت ما را در قبال مطالبات مردمی سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولیت علما و روحانیون در قبال این مشکلات راهنمایی و ارائه راهکار به مسئولان است، ادامه داد: در این راستا اگر مسئولی تخلف می‌کند ابتدا با نصیحت و خیرخواهی و تذکر جلو آن گرفته شود، همچنین مقامات قضایی باید با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند و متخلفان را معرفی و افرادی که درصدد اختلال در معیشت مردم هستند را محاکمه کنند و بدانند در این مسیر هیچ گونه کوتاهی پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: حتی اگر شخص یا افرادی دچار تخلف شدند حتی اگر دانه درشت باشد باید با آن برخورد قانونی شود زیرا همه در برابر قانون یکسان هستند.

مولوی سلامی بیان کرد: دولتمردان باید حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در اولویت‌ خود قرار دهند و به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام مجتبی بامری امام جمعه سراوان نیز در این خصوص، گفت: هدف دشمن از ایجاد جنگ اقتصادی نا امید کردن مردم از حاکمیت است تا از این طریق بتواند پروژه بعدی خود یعنی فراخوان و سازماندهی تجمعات را مدیریت کند.

وی خطاب به مسئولان گفت: باید اعتماد به نفس کامل به وجود آورید و اگر مدیر، وزیر و یا مسئولی ناکارآمد بود، برکنار شود و انسانهای انقلابی، مجاهد و پر تحرک پای کار آیند.

امام جمعه سراوان افزود: از دولت می‌خواهیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی مانع از فرصت سوزی شوند و شعار' ما می‌توانیم' را در جامعه ترویج دهند تا وابستگی به کشور‌های خارجی کمرنگ شود.

وی گفت: دولت می‌تواند با بستن گلوگاه‌های فساد که در گمرکات، بنادر، مناطق آزاد و مراکز ثبت سفارش وجود دارد، گشایش ایجاد و نابسامانی‌ها را رفع کند.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر هم در این خصوص، گفت:  دشمنان اقتصاد و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده اند، دولت باید از همه ظرفیتهای فکری برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کند.

وی ادامه داد: برای مشکلات اقتصادی و رفع آنها راهکار‌هایی از جمله برخورد قانونی با مفسدان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایرانشهر در ادامه با اشاره به بی ثباتی بازار و برخی اعتراضات، گفت: این جوسازی‌ها ابتدا توطئه دشمن و سپس سودجویی برخی از بازاریان و بی تدبیری برخی مسئولان در اداره امور اقتصادی است؛ قوه قضائیه باید با کسانی که به نظام اقتصادی کشور آسیب می‌زنند برخورد جدی و قاطعانه کند.
ارسال نظرات