خبرهای داغ:
دکتر حسین قدیانی گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند با شناخت نیاز های کشور و توانمندی های خود و ارتباط این دو مهم، چالش های موجود کشور را را حل کرده و دست به تولید علم بومی بزنند.
کد خبر: ۹۰۴۳۵۳۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
شرکت های دانش بنیان توان حل چالش های کنونی کشور را دارند

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج،  دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور، ظهر امروز در محل در ساختمان پارک علم و فناوری استان زنجان با مسئولین و نمایندگان مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان استان زنجان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور در ابتدا با بیان این که از مهم ترین بحث های  امروز کشور دو کلید واژه علم و اقتصاد هستند، افزود: شرکت های دانش بنیان با تولید دانش به روش بومی و با توجه به نگاه علمی حاکم براین اتفاق، بر اقتصاد کشور تاثیر گذار هستند و باید قدم در راه پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان گذاشت.

وی با اشاره به این که اکنون در کشور ۳۵۰۰شرکت دانش بنیان وجود دارد، گفت:متاسفانه این شرکت ها سهم چندانی در تاثیر بر اقتصاد کشور نداشته و باید به واسطه سلسله اقداماتی این حرکت ها را هدفمند کنیم.
قدیانی تشریح کرد:شرکت های دانش بنیان می توانند با شناخت نیاز های کشور و توانمندی های خود و ارتباط این دو مهم، چالش های موجود را حل کرده و دست به تولید علم بومی بزنند.

وی افزود: همچنین این شرکت ها از این طریق می توانند بحث های اقتصادی را قوی تر پیش ببرند. همچنین قطب بندی پارک ها با توجه به ظرفیت های استانی و حرکت ماموریت محور را می توان در همین راستا دانست.

 

 

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور در ادامه گفت: یکی از چالش های کنونی حوزه علم و فناوری این است که متاسفانه افراد توانمندی که دارای اختراع هستند بعد از مدتی از فضای علمی خارج شده و برای ارائه محصول وارد پیچ و خم فضا های اداری و مالی می شوند.

وی افزود: برای حل چنین مشکلی سه کار اساسی برای شرکت های دانش بنیان باید انجام شود که عبارتند از: ارائه خدمات حقوقی به شرکت ها، حمایت از شرکت ها در بحث های حسابرسی،حسابداری و مدیریت تراز مالی و همچنین بازاریابی محصولات

دکتر قدیانی گفت:حمایت های سازمان بسیج علمی کشور از طرح های شرکت های دانش بنیان در سه سطح طرح های آماتور،نیمه حرفه ای و حرفه ای صورت می گیرد.

وی در پایان تشریح کرد: طرح هایی که سازمان اعلام نیاز کند و یا بر اساس اعلام نیاز صنعت باشد جزو طرح های نیمه حرفه ای محسوب می شود و با هماهنگی با صنعت، بخشی از هزینه های تحقیقاتی تقبل می شود. همچنین طرح های حرفه ای نیز در مباحث مربوط به ریز گرد و آب و فرسایش خاک و... ایده پردازی می شوند.

 

 

دکتر داوود مرادخانی رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان آخرین پارک افتتاح شده در کل کشور است و از شروع کار تلاش بر این بود که از حضور همه فعالین علمی در حوزه های کشاورزی، خدماتی، آی تی و معدنی در این پارک نهایت استفاده برده شود.

وی ضمن تشکر از فعالیت های سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان از رونمایی از مرکز محصولات استراتژیک زیتون استان زنجان در همین راستا با همکاری این سازمان خبر دادا.

مرادخانی در ادامه اظهار داشت:تلاش پارک علم و فناوری استان بر این بوده که اتصال حلقه صنعت و دانشگاه از طریق این مجموعه انجام شده و فرهنگ کارآفرینی را در استان شکل گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری به دنبال ایجاد فضای کسب و کار است تا از این طریق به سود حداکثری رسید.

 

 

 

در ادامه برنامه، نمایندگان مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان استان زنجان ضمن معرفی محصولات خود، مشکلات و موانع پیش رو را مطرح کرده و به طرح پرسش ها و در خواست حمایت پرداختند.

 

 

 

 

 

 

هم چنین در ادامه، تفاهم نامه ای همکاری ما بین سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان و پارک علم و فناوری استان امضا گردید.

 


در پایان برنامه رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور از شرکت های دائر در پارک علم و فناوری استان زنجان و محصولات تولیدی آن ها دیدار به عمل آوردند.

ارسال نظرات