معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برنامه های آموزشی مشترک با همکاری سازمانهای مرتبط به منظور پیشگیری از هپاتیت در حال اجراست.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۴۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی طباطبائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برنامه مراقبت مادران باردار رابا مشارکت فعال داوطلبان سلامت با محوریت حذف انتقال بیماری هپاتیت از مادر به کودک دردست اجرا دارد.

وی افزود: با اجرای کمپین اطلاع رسانی، بیماریابی وغربالگری هپاتیت در بیمارستان‌های استان واجرای برنامه‌های آموزشی گام‌های موثری در راستای آگاه سازی واطلاع رسانی اقشار مردم برداشته شده است.

طباطبایی تصریح کرد: هپاتیت عفونی نوعی بیماری واگیردار است و تا کنون ۸ نوع هپاتیت شناسایی شده است که مهمترین عوامل عفونی بیماری هپاتیت که از راه آب و غذا منتقل می‌شوند ویروس‌های نوع A. و E. هستند  و مهمترین ویروس هائی که از طریق خون، ترشحات خونی، بزاق، نزدیکی جنسی، اعتیاد تزریقی، برخورد پرسنل بهداشتی درمانی با بیماران و انتقال مادر به نوزاد و امثال آن انتقال داده می‌شوند شامل ویروس‌های نوع B. و C. می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  ابتلاء به هپاتیت‌های ویروسی یکی از معضلات مطرح شده از سوی سازمان جهانی بهداشت می‌باشد که آموزش واطلاع رسانی از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از این بیماری است.
 
وی افزود: برای مبارزه با هر نوع بیماری باید جامعه نگر بود و برای کنترل وریشه کنی هپاتیت زباله گرد‌ها، کودکان کار وافراد آسیب پذیر جامعه را باید مورد توجه قرار دهیم و لازمه این حرکت مشارکت نهاد‌ها وسازمان‌های مختلف با حوزه سلامت است.


ارسال نظرات