کارآفرین برتر تحت حمایت کمیته امداد با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد و توسعه طرح از یک سوله مرغداری به چهار سوله و افزایش پرورش از ۳۰۰ قطعه مرغ به بیش از ۴۰۰ توانسته با حداقل امکانات سالانه از محل پرورش مرغ گوشتی ۲۴ میلیون تومان درآمد کسب کند.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۴۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان، خدیجه حیدری یکی از مددجویان خانوار‌های زندانی نیازمند و مجریان موفق طرح پرورش مرغ بومی و گوشتی در شهرستان هیرمند است.

وی که پس از زندانی شدن سرپرست خانوار با پنج فرزند از تامین معاش و ادامه زندگی نا امید و مشکلات فراوانی را متحمل شد در نتیجه از طریق حمایت این نهاد و دریافت وام اشتغال با وجود محدودیت‌های خاص محیطی و امکانات کم روستایی توانسته است به پرورش مرغ گوشتی مبادرت ورزد.

او که اکنون ۴۹ سال سن دارد به عنوان یک پرورش دهنده مرغ گوشتی و چهره‌ای موفق و نمونه در شهرستان هیرمند مطرح شده است.

این کارآفرین برتر تحت حمایت درباره زندگی‌اش پس از زندانی بودن سرپرست خانوار گفت: وقتی فشار‌های زندگی روز به روز بیشتر شد با راهنمایی اطرافیان درخواستی را مبنی بر کمک و تحت حمایت قرار گرفتن به کمیته امداد که تنها امید بسیاری از سیستانی‎‌ها در شرایط فعلی منطقه سیستان بوده ارائه کردم.

وی افزود: پرونده مددجویی بنده پس از انجام مراحل قانونی توسط این نهاد در نوبت حمایت قرار گرفت و در ادامه با راهنمایی‌های صورت گرفته از سوی مددکاران و آگاهی از دریافت وام اشتغال، تقاضای وام برای پرورش مرغ گوشتی را به این نهاد ارائه کردم.

این کارآفرین برتر نحت حمایت کمیته امداد، ادامه داد: در این رابطه پس از تصویب و پرداخت سه میلیون تومان اولین جایگاه را با ظرفیت ۳۰۰ قطعه در هر دوره ایجاد کردم.

حیدری یادآور شد: هم اکنون با فروش تولیدات دامی و همکاری فرزندانم علاوه بر تامین مایحتاج زندگی اعضای خانوار توانسته‌ام در هر مرحله تعداد بیشتری مرغ پرورش داده تا جایی که پس از گرفتن دستور آزادی همسرم از دادگاه امروز با راه اندازی چهار جایگاه در هر دوره بیش از ۴۰۰ قطعه مرغ گوشتی را در یک دوره‌ی ۴۵ روزه پرورش و به بازار عرضه می‌کنم.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام دادم متوجه شدم مرغ‌های گوشتی در کمترین زمان یعنی ۴۵ روزه از جوجه به یک مرغ کامل تبدیل شده و آماده فروش شده و نسبت به مرغ محلی، بهره وری بالا و بهتری را در بازار دارد.

این کارآفرین موفق گفت: پرورش مرغ و ساخت یک مرغ داری علاوه بر رعایت بهداشت، موارد قرنطینه‌ای در مرغداری و تولید مرغ سالم نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارد و در کمترین زمان می‌توان به سود بهتری دست یافت و زندگی خود را گذراند.

حیدری اعلام کرد: سرمایه اولیه برای پرورش جوجه‌های مرغ گوشتی که فضا از خودمان است ۵ میلیون تومان بود که این مقدار پول فقط برای تجهیز مکان پرورش و خوراک و دارو هزینه شده است و در هر دوره ۴۵ روزه با کسر هزینه‌ها حدود ۲ میلیون تومان سود به دست می‌آید.

وی افزود: برای شروع کار سرمایه ام اندک بود، اما بعد از مدتی به عنوان یک کارآفرین و مددجو از کمیته امداد امام(ره) وام دریافت کردم و توانستم هزینه مایحتاج زندگی روزانه خانواده را تامین کنم.
ارسال نظرات