خبرهای داغ:
کارگاه آموزشی «از ایده تا کارگردانی فیلم مستند» در حاشیه جشنواره فیلم مستند آذربایجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۳۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این کارگاه آموزشی در قالب برنامه های جنبی جشنواره مستند آذربایجان با حضور رهبر قنبری، مستندساز مطرح کشور برگزار خواهد شد.

مدرس این کارگاه با اشاره به اهمیت ایده در ساخت یک فیلم مستند گفت: با مشورتی که با تیم اجرایی جشنواره مستند آذربایجان در تبریز داشتیم، به این نتیجه رسیدم که موضوع آموزش و تبادل تجربیات در خصوص ایده و ایده‌پردازی در کار مستند از تحقیق و پژوهش تا فیلمبرداری و ساخت، می‌تواند برای علاقه‌مندان به ویژه تازه کارها مفید و موثر باشد.

رهبر قنبری، افزود: تبریز و آذربایجان شرقی گستره جغرافیایی عظیمی دارد و به تبع آن موضوعات زیادی برای ساخت مستند در این منطقه موجود است.

وی تأکید کرد: تبریز از تمام ابعاد از جمله صنعتی، طبیعی، فنی و حرفه ای، ادبیات، موسیقی، فرهنگ بومی، تاریخ کهن و معاصر جامعیت خوبی برای مستندسازی دارد اما ممکن است مستندسازان برای ایده پردازی دچار سردرگمی شوند، ما در این کارگاه سعی خواهیم کرد این وسعت نظر را ایجاد کنیم.

این مستندساز در خصوص جشنواره مستند آذربایجان گفت: به عقیده من برگزاری جشنواره در هر شکل و شمایل و تحت هر شرایطی پسندیده است اما برای برگزاری بهینه باید به بخش‌های جنبی و آموزشی بیشتر توجه شود و با انتخاب نخبگان و زبدگان در راستای اجرای برنامه های عمیق با آدم‌های عمیق و کاردان گام برداریم تا ثمره برگزاری جشنواره به همه اعضا و اجزای جشنواره برسد.

ارسال نظرات