مديرحفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت:
مديرحفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: 13 هزار تن انبه پاكستان از خردادماه امسال تاكنون از طريق مبادي رسمي و قانوني براي تامين نياز كشور ازمرزهاي سيستان و بلوچستان وارد كشورشده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۲۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد سازندگی سیستان و بلوچستان، غلامحسین تیموری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار تن انبه وارد کشور شده است که ۹۰ درصد واردات انبه به کشور از طریق سه مرز رسمی میرجاوه، پیشین سرباز و مرز دریایی چابهار در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی واردات انبه به کشور را از خرداد تا شهریور ماه بر اساس مجوز رسمی وزارت جهاد کشاورزی از سال ۹۲ اعلام کرد و افزود: انبه، پاپایا، موز، آناناس و نارگیل از میوه‌های گرمسیری دارای مجوز واردات هستند که در حال حاضر انبه از مرز‌های استان وارد کشور می شود.

تیموری با اشاره به رعایت مسائل قرنطینه‌ای و نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و گمرک در واردات انبه بیان کرد: انبه‌های وارداتی داخل کارتن‌ها، دارای گواهی بهداشتی است و انبه‌های جعبه چوبی بدون رعایت مسائل بهداشتی به صورت قاچاق وارد می‌شود که مصرف آنان توصیه نمی‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن انبه از باغات این استان برداشت شده که ۹۰ درصد انبه تولیدی به صورت سبز برای تهیه ترشی مورد استفاده قرار گرفته است.
ارسال نظرات