خبرهای داغ:
هوشمندی عنوان‌کرد: رونمایی از سردیس فرج اله سلحشور، کارگردان سینما و تئاتر ایران هم استانی فقید بعنوان جایزه ویژه نیز در حین برگزاری جشنواره ها برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۰۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی هوشمند در نشست و گفتگوی مشترک هنرمندان و پژوهشگران با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین که در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته هبرنگار بیان کرد: در بخش اثار تولیدی در حوزه تولید کتاب، آثاری در زمینه های شعر، طنز، نمایشنامه، تاریخ شفاهی، ادبیات پایداری تولید شده است.
 
وی گفت: طی سال های ۹۶ و ۹۷، ۲۶ مورد کار ویژه در زمینه های انقلاب اسلامی در قزوین با تکیه بر نقش بازاریان و نیز جایگاه استراتژیک بازار قزوین در سیر تحولات تاریخی اقتصادی اجتماعی جاده ابریشم از دوره صفوی تا قاجار تولیده شده است.
 
رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: در بخش فیلم، پنج فیلم صدثانیه ای تولید شده که در بخش پیش تولید، فیلم مستند شهید لشگری و مستند دکتر دبیر سیاقی که تحقیق و پژوهش این دو کامل شده آماده تولید می باشد.
 
هوشمند عنوان کرد: در بخش انیمیشن ۷ مورد که ۵ انیمیشن وقف و دو انیمیشن شهدای شاخص ادارات و جشنواره وقف نیز تولید و اجرا شده است.
 
وی افزود: در بخش موسیقی ۵ تولید وجود دارد که شامل یک اثر موسیقی محلی قوم زرگر، آلبوم موسیقی کودک خان بابا، آلبوم موسیقی تصنیف در گذر از قزوین شامل بازخوانی تصانیف عارف توسط مهدی تیموری، آلبوم موسیقی سوئیت سمفونیک مینودری 
و اجرای ارکسترال ویژه به صورت زنده که همه برای اولین بار در استان تولید شده است.
 
رئیس حوزه هنری استان قزوین در ادامه یادآور شد: در بخش نمایش صحنه ای و رادیو تئاتر و خیابانی ۳۴ مورد اجرا داشتند و در بخش هنرهای تجسمی صد اثر فاخر تولید شده است.
 
هوشمند ضمن اشاره به برگزاری جشنواره های هنری تصریح کرد: جشنواره و تور مشترک هنر و صنعت بامشارکت شرکت شهرکها و حوزه هنری، جشنواره انیمیشن با شعار وقف چشمه همیشه جاری با مشارکت اوقاف و حوزه هنری، جشنواره ایران من با همکاری کانون پرورش فکری و حوزه هنری، جشنواره آدینه با همکاری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و حوزه هنری برگزار خواهد شد. 
 
وی گفت: رونمایی از سردیس سلحشور، کارگردان سینما و تئاتر ایران هم استانی فقید بعنوان جایزه ویژه نیز در حین برگزاری جشنواره ها برگزار می شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها