تاکید ویژه استاندار برمدیریت منابع آب استان

استاندار در نشست امروز اعضای شورای حفاظت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد گفت : داشتن برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت برای دستگاه های مرتبط با مدیریت آب یک ضرورت است.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۸۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
استاندار در این نشست با انتقاد از طولانی شدنتاکید استاندار برمدیریت منابع آب استان روند برخی طرح‌های مدیریت آب از آنچه که پیوسته به عنوان مطالعه نامید ابراز گلایه کرد.
آقای احمدی با بیان اینکه این مطالعات باید به فرجام مورد نظر ختم شود اضافه کرد: چند سالی است که از خشکسالی‌های پیاپی می‌گذرد، اما برخی مدیران همچنان از مطالعه سخن می‌گویند که پذیرفتنی نیست.
وی تامین آب شمال استان از طریق سد تنگ سرخ را از برنامه‌های بلند مدت مدیریت آب استان اعلام کرد و افزود: تا تحقق شرایط آرمانی باید از منابع موجود بهترین بهره برداری‌ها شود.
آقای احمدی تامین آب مادوان از طریق تنگه‌ی کبوتری را خاطر نشان کرد و ادامه داد:مسئولان باید با رفع معارضات موجود هرچه سریعتر انتقال آب به این شهر را انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمدمصوبات سفر رئیس جمهور در بخش تامین آب را یاد آور شد وابراز امید واری کرد: تحقق این مصوبات به مدیریت آب کم کند.
فیلی معاون عمرانی استاندار هم با ارائه گزارشی اعلام کرد: از مجموع هزار و ۵۶۱ روستا، آب ۲۳۱ روستا به صورت سیار تامین می‌شود.
کناری فرماندار بویراحمد نیز به مشکلات تامین آب در لوداب اشاره کرد و گفت: آب رسانی به ۴۱ روستا به وتاسطه‌ی شرایط جاده‌ای به سختی امکان پذیر است.
مدیر عامل شرکت آبفایی شهری استان هم از تخصیص ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق برنامه‌های کوتاه مدت آبرسانی در استان خبر داد.
علی لدنی نژاد گفت: این اعتبار برای اجرای طرح‌هایی در ۴ شهر مادوان، دیشموک، باشت و یاسوج برای مقابله با تنش آبی اختصاص یافته است.
وی افزود: با بهره برداری از تصفیه خانه‌ی شهر یاسوج ظرف دوماه آینده ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب این شهر افزوده می‌شود.
لدنی نژاد اضافه کرد: در دوشهر باشت و دیشموک هم همین ظرفیت افزوده خواهد شد.
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان نیز در این نشست گفت: از مجموع ۴ هزار حلقه چاه قریب به ۶۰۰ حلقه غیر مجاز هستند که تلاش می‌شود ۲۰۰ حلقه از چاه‌های غیر مجاز با صدور مجوز به منابع آب شرب افزوده شوند.
داوودی به شرایط بارندگی اشاره کرد و افزود: سد شاه قاسم در یاسوج به دلیل خشکسالی آبگیری نشد.
وی اضافه کرد: از ۴۲۶ میلیون متر مکعب آب ذخیره‌ی سد کوثر ۱۵۵ میلیون متر مکعب آن به استان اختصاص یافته است.
داوودی افزود: آبرسانی به شهر‌های دهدشت، چرام، سوق و ۳۵۰ روستای مسیر، آبرسانی به شهر لیکک و ۱۲۰ روستای مسیر، آبرسانی به دوگنبدان و ۱۰۰ روستای مسیر این شهر اولویت‌های این شرکت برای بهره برداری ازمنبع ذخیره‌ی آب سد کوثر است.
ارسال نظرات