۴۰ درصد نیاز کشور به تجهیزات پزشکی با تولیدات داخلی برطرف می‌شود

دبیر و نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور دو میلیارد دلار است، گفت: ۷۵۰ میلیون دلار این بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۴۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدرضا کمپانی در حاشیه بازدید سفرا و روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران از پارک فناوری پردیس، استفاده و بهره‌برداری از توان تولیدی شرکتهای عضو پارک را راهکاری برای دستیابی به تجهیزات و فناوریهای نوین عنوان کرد.

وی گفت: پیشرفت ما در تولید تجهیزات پزشکی در سطحی قرار دارد که می‌توانیم کالاهایی با استانداردهای اروپایی و امریکایی تولید کرده و آی‌سییو، سی‌سی‌یو و اورژانسی با تجهیزات و وسایل کاملا ایرانی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت الکترونیک برتر با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان در حوزه تجهیزات پزشکی عنوان داد: 40 درصد نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی توسط محققان و تولیدکنندگان داخلی برطرف شده و 60 درصد تجهیزات مورد نیاز را وارد می‌کنیم؛ در مجموع ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور دو میلیارد دلار است که 750 میلیون دلار آن توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود.

دبیر و نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در ادامه افزود: رشد علمی و پژوهشی ما در این زمینه موجب شده که فقط 15 تا 20 درصد از کالاهای مورد نیاز را وارد و همچنین توانسته‌ایم در زمینه صادرات کالاها نیز موفق عمل کنیم و درآمدی حدود 25 میلیون دلار از صادرات به 40 کشور دنیا بدست بیاوریم.

وی با تأکید بر این نکته که کالاهای تولید شده در کشور با فناوری روز دنیا ساخته شده است و با قیمت اندکی در مقایسه با تجهیزات پزشکی خارجی به فروش می‌رسد، خاطر نشان کرد: تجهیزات پزشکی ساخت ایران با نصف قیمت سایر برندهای خارجی و با خدمات پس از فروش بیشتر عرضه می‌شود و دلیل این امر سابقه کم ایران در این حوزه بوده و ما برای ترغیب خریداران و به دست آوردن بازار باید کالاها را با خدمات بیشتر و سود کمتر عرضه کنیم.

ارسال نظرات