نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد
افضلی گفت: کشور ما در تجهیز مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‎ دانشگاه‎ها به تناسب نیاز پژوهشگران با کمبود‌هایی روبرو است و از طرفی نیز علی رغم همه کمبود‌های مالی از تجهیزات موجود در کشور به صورت بهینه استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۵۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
سید حسین افضلی نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه علت کاهش رتبه علمی کشور چیست و چرا رتبه علمی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت نهم و دهم کاهش پیداکرده است؟ گفت: در میان مشاغل علمی رقابت بسیار سنگینی وجود دارد و از طرفی مباحث و مسائل قرار گرفته در مرز علم در بعد مقالات مختلف و اختراعات و اکتشافات که اساس کار پژوهشی برای پژوهشگران در این زمینه است توسط کشور‌های دنیا مورد بررسی قرار گرفته که خود نیاز به ابزار، ادوات، امکانات ابزار دقیق و تجهیزات آزمایشگاهی دارد و هزینه بر است.

وی بیان کرد: کشور ما در تجهیز مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‎ دانشگاه‎ها به تناسب نیاز پژوهشگران با کمبود‌هایی روبرو است و از طرفی نیز علی رغم همه کمبود‌های مالی از تجهیزات موجود در کشور به صورت بهینه استفاده نمی‌شود.

افضلی عنوان کرد: در صورت مدیریت تجهیزات و آزمایشگاه‎های موجود به صورت آزمایشگاهی مرکزی می‏توان با حداقل امکانات بیشتری بهره وری را داشته و به جمع آوری آمار و داده‎ها پرداخت که خود سرمایه بزرگی برای کار‌های پژوهشی می‎باشد.
ارسال نظرات