خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز برخی از رسانه‌ها پادوی بیگانگان هستند، گفت: برخی روزنامه‌ها راه را برای بیگانان آسفالت و مردم کشور را نسبت به نظام، انقلاب و خون شهید بدبین می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۳۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

امروز برخی رسانه‎ها پادوی بیگانگان هستند/ خبررسانی به موقع موجب رشد و پیشرفت جامعه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در آستانه روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه همدان با اشاره به جایگاه خبررسانی در اسلام اظهار داشت: خبرنگاری و نویسندگی یکی از مقدس‌ترین شغل‌ها است.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران رسالت پیامبرگونه است، گفت: انسان برای خبر دادن و خبرگرفتن خلق شده و وجود 124 هزار پیامبر در راستای خبررسانی است به طوری که اگر اصل خبر دادن و خبر گرفتن نباشد زندگی انسان عبث و بیهوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع اخبار و رویدادها در جامعه عنوان کرد: خبررسانی درست و به موقع بر ای جامعه و فرد نقش حیاتی دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه اگر خبر به موقع نرسد فاجعه و حوادث بزرگ ایجاد می‌شود.

وی خبررسانی به موقع را موجب رشد و پیشرفت جامعه دانست و بیان کرد: در صورت خبررسانی به موقع، رویدادها به راحتی قابل کنترل است.

محمدی با بیان اینکه در جامعه این ضعف وجود دارد که صاحبان مشاغل از ارزش واقعی مشاغل خود بی‌اطلاع هستند، گفت: رسانه شغل نیست بلکه عشق است که خدا محور باشد موجب زنده و بیدار کرن انسان‌ها از خواب غفلت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب، برخی از اصحاب قلم انسان‌ها را گمراه می‌کردند، اضافه کرد: با این وجود افرادی همچون شهید مطهری وجود داشتند که نه تنها کلمه ای بد آموزی نداشتند بلکه راه اصلی را به انسان‌ها نشان دادند و آنها را از خواب غفلت بیدار می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه ارزش کار خبرنگاران بالا و در محضر الهی بسیار مقدس است، گفت: خبررسانی کار بسیار سرنوشت‌ساز و مقدسی است اما خطر و آسیب آن فوق العاده جدی است.

وی با بیان اینکه امروز برخی از رسانه‌ها پادوی بیگانگان هستند، تصریح کرد: برخی روزنامه‌ها راه را برای بیگانان آسفالت و مردم کشور را نسبت به نظام، انقلاب و خون شهید بدبین می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید تنها در راه رضای خدا، روشنگری و پیشرفت جامعه در تلاش باشند، یادآور شد: خبرنگاران نباید یکی را بی جهت بالا و یا پایین ببرند بلکه باید به نیازها مردم، حکومت و کشور توجه داشته و نیت را تنها برای خدا خالص کنند که پاداش و اجر عظیمی دارد.

وی اضافه کرد: اگر انسان برای خوشایند افرادی قلم به دست گیرد زیان کرده اما اگر در این مورد رعایت کند سعادت دنیا و آخرت را کسب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به مراتب خبرنگاری اشاره و خاطر نشان کرد: نباید تمام تلاش شما در راستای خبر رساندن اخبار این دنیا باشد چراکه بالاتر از خبرنگاری دنیایی، خبررسانی از عالم آخرت است به طوری که اگر از پشت خاکریزهای عالم طبیعت خبررسانی کردید این بسیار ارزشمندتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات