مسئول دفتر نمایندگی شورای نگهبان در یزد با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی، گفت: قوه قضائیه باید با برخورد قاطع و سریع، دست تروریست‌های اقتصادی را از کشور کوتاه کند.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۲۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصر محمدی، با اشاره به اینکه وضعیت بی‌ثبات و آشفتگی اقتصاد، بازار را با مشکلات جدی روبرو کرده است، گفت: متأسفانه عده‌ای این موضوع را القا می‌کنند که مشکلات فعلی اقتصادی به خاطر تحریم‌ها و مشکلات خارجی است درصورتی‌که هنوز هم تحریم‌های جدید اجرانشده است.

وی افزود: متخصصین و کارشناسان حوزه اقتصادی کشور، درصد کمی از آشفتگی‌ها را به خاطر تحریم‌ها می‌دانند و معتقدند بخش اعظم مشکلات نتیجه سوئ مدیریت مسئولین است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای نگهبان در یزد با یادآوری وضعیت بازار طلا و ارز تصریح کرد: بازار ارز و طلا با سودجویی و فرصت‌طلبی عده‌ای که از روابط با منابع قدرت و برخی مسئولان اجرایی بهره می‌برند به آشفتگی افسارگسیخته‌ای دچار شده است و مسئولان دولتی کمترین توجهی به این وضعیت ندارند.

وی تأکید کرد: دولت و به‌ویژه تیم اقتصادی باید در قدم اول با مردم صحبت کرده و با شفاف‌سازی شرایط و بیان آنچه واقعیت پیش رو است هم بار روانی جامعه را کم کند و هم مانع از بهره‌برداری سودجویان شوند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر آنچه مشخص است تیم و مشاوران اقتصادی دولت، توانایی مدیریت و تثبیت بازار را ندارند از همین رو دولت باید با تغییر تیم اقتصادی خود و استفاده از متخصصان توانا باروحیه جهادی و خسته ناپذیر به مدیریت شرایط بپردازد.

محمدی خاطرنشان کرد: مطالبه دیگر مردم برخورد جدی قوه قضاییه با متخلفان و سودجویان است؛ دستگاه نظارتی باید با سه ویژگی قاطعیت، شدت و سرعت وارد میدان شود و دست رانت‌خوارانی که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تروریست‌های اقتصادی نام برد را قطع کند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای نگهبان در یزد با یادآوری توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولان، ادامه داد: یکی از علل مشکلات کشور عدم توجه به توصیه‌ها و بیانات رهبری است؛ رهبر انقلاب نکات کلیدی و راهبردی را برای مشکلات کشور تبیین می‌کنند، اما اراده‌ای در مسئولان اجرایی کشور برای پیگیری این توصیه‌ها وجود ندارد.

این مسئول در پایان با تشبیه وضعیت کشور به یک بیمار، گفت: وضعیت کشور ما در حال حاضر مانند بیماری است که پزشکی چیره‌دست و ماهر بیماری آن را تشخیص داده، داروی آن موجود است، اما اراده‌ای برای خوراندن دارو به این بیمار وجود ندارد.
ارسال نظرات