مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حیاء منشاء تمام ارزش های اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۴۳۱۸۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: رسول مکرم فرمودند: روزی می رسد که امت من به درد اجتماعی مبتلا می شوند.سئوال کردنددرد اجتماعی چیست؟ حضرت فرمودند: لغو و بیهودگی و ناسپاسی کردن و مسابقه برای ثروت اندوزی و چشم و هم چشمی کردن برای به دست آوردن امور دنیایی و دوری کردن از همدیگر و بغض و کینه نسبت به هم پیدا کردن و حسادت کردن نسبت به همدیگر.

حجت الاسلام کریم سرافراز در ادامه اظهار کرد: نتیجه این 6 درد اجتماعی چیست؟پیامبر اسلام(ص) فرمودند که حتی یکون البغی ثم الهرج. تا اینکه در اثر این ها ظلم و ستم در جامعه زیاد می شود و جامعه استعمار استعمارگران می شود و آشوب و فتنه در جامعه به وجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمینسرافراز افزود: یعنی در اثر این دردهای اجتماعی ملت ها و جوامع استعدادهای خود را فراموش می کنند و تمام هم و غم خود را صرف امور دنیایی می کنند و مستعمره استعمارگران قرار می گیرند.

وی تأکید کرد: متأسفانه گاهی اوقات در جامعه دیده می شود که مرز رابطه های سالم شکسته شده است. رابطه پدری و فرزندی، رابطه همسران با هم و روابط دوستی ها دچار مشکل شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: اینکه امروز می بینیم در جامعه ما ازدواج که در جهت سلامت کانون خانواده و اجتماع است دچار تنزل شده و از سویی دیگر آمار طلاق بالا رفته و بعضا روابط خیابانی جای روابط مشروع را گرفته به خاطر این است که از آداب و معاشرت صحیح اسلامی فاصله گرفتیم.

وی در بخش دیگرسخنان خود، حیاء را منشاء تمام ارزش های اسلامی دانست واذعان کرد: در روایت داریم که می فرماید :"الاسلام عریان فاالباسه حیاء"، اسلام عریان است. لباس اسلام حیاء است؛ اما متإسفانه می بینیم بعضا حیاء در جامعه رنگ خود را از دست داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: حیاء غیر از خجالت است. خجالت یک حالت اضطراری است؛ اما حیاء یک حالت اختیاری و از ملکات فاضلانه انسانی است، که اساس ارزش های اسلامی است.

حجت الاسلام سرافراز ابراز کرد: در احادیث وارد شده است که اگر کسی بخواهد حیاء را تجسم کند، مجسمه حیاء یک فرد صالح است و در روایت دیگر می فرماید:"لو کان حیاء صوره لکان حسین علیه السلام" یعنی آینه تمام نمای حیاء، وجود نورانی و مقدس ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام  خاطرنشان کرد: حیاء به فرموده حضرت امام صادق(علیه السلام ) پنج قسم است؛ حیاء از گناه، حیاء از تقصیر، حیای کرامت، حیای حب و حیاء از هیبت خداوند.

ارسال نظرات