معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هیچ دولت و نظامی نمی‌تواند ادعا کند بدون ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها مسایل خود را به پیش می‌برد.
کد خبر: ۹۰۴۳۱۴۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛  محمد رحیم نوروزیان در  در نشستی صمیمی با مدیران رسانه‌های استان که در آستانه هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد: هیچ منعی برای اطلاع رسانی شفاف و کامل از عملکرد دولت، جز جلسات طبقه بندی شده مثل شورای تامین وجود ندارد، زیرا هیچ مساله پنهانی نداریم.  
محمد رحیم نوروزیان در ادامه این نشست صمیمانه افزود:حضور، همراهی، ارتباط و همکاری رسانه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی یک اصل و ضرورت است وبرنامه ریزی برای شکل گیری یک اتاق فکر رسانه‌ای قوی در دست انجام است.

 وی عنوان کرد: ارائه تحلیل صحیح از رخداد‌ها و واقعیت‌های جامعه وظیفه رسانه هاست که در غیاب احزاب این وظیفه سنگین‌تر است، زیرا احزاب در کشور ما آنطور که باید و شاید فعال نیستند و این کار را هم رسانه‌ها انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: سرعت وقوع حوادث، شکل گیری امکانات ارتباطی نوین، فضای مجازی و رسانه‌ای جدید، برداشته شدن محدودیت‌های مرز و جغرافیا؛ همه و همه نقش رسانه‌ها را پررنگ‌تر کرده و از این رو هیچ دولت و نظامی نمی‌تواند ادعا کند بدون ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها مسایل خود را به پیش می‌برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این مهم در نظام ما که نظامی مردمی است و تمام توفیقات ما به پشتوانه مردم کسب شده؛ از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به ابلاغ و اجرای قانون مقابله با منع انتشار آزاد اطلاعات؛ تاکید کرد: ارتباط، نقش و حضور رسانه‌ها موضوعی عقلی و قانونی است؛ چنانکه درعرصه‌های مختلف از جمله انتخابات اگر ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها نباشد حتما دچار مشکلاتی خواهیم شد.

نوروزیان عنوان کرد: رسانه‌های استان در خبررسانی، بسیار هوشمندانه عمل کردند و هم وظیفه پوشش اخبار را به خوبی عهده دارند و هدایت افکار عمومی را به درستی انجام می‌دهند.

وی افزود: امروز دشمن در سه سطح در تقابل با نظام جمهوری اسلامی اقدام کرده، یک سطح گزینه نظامی است که قادر به استفاده از آن نیستند، زیرا شرایط ما و آنان به گونه‌ای است که قادر به این امر نیستند.

وی توضیح داد: آنان علی رغم اینکه گزینه نظامی را تعقیب می‌کنند، اما با محاسبات و بررسی‌های متعدد، این امر غیر قابل امکان است؛ که ناشی از ظرفیت‌های قابل توجه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که باید این موضوع به مردم منتقل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی سطح دوم تهاجم آنان را تحریم‌های اقتصادی با محوریت نفت دانست که اقدامات بسیاری صورت داده اند، اما ما هم ظرفیت‌های فوق العاده داریم در عین آن که مشکلاتی هم برای ما ایجاد شده و می‌شود، ولی تصمیم گیرنده نهایی در این عرصه آن‌ها نیستند و ما قدرت مانور و برگ‌های برنده زیادی داریم.

نوروزیان با تاکید بر اینکه که وقتی این دولت در مقابل تهاجم دشمنان محکم ایستاده؛ باید حمایت شود؛ گفت: البته ما باید صدایی واحد داشته باشیم، زیرا چند صدایی این امید واهی را در دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم شان علیه این نظام و ملت تقویت می‌کند چرا که یکی از پارامتر‌هایی که ترامپ برای خارج شدن از برجام در نظر گرفته، تشدید چند صدایی در ایران است.

وی عنوان کرد: لایه سوم که سطح اجتماعی و تمرکز بر نارضایتی‌های اجتماعی و بزرگنمایی مسائل مردم است و تلاش می‌کند با شکل دهی تجمعات و اعتراضات اجتماعی در سطح جامعه آن‌ها به عنوان نماد مخالفت با نظام جلوه دهند هر چند ما مشکلات و نارضایتی‌هایی در داخل داریم، اما باید مراقبت بوده دشمنان به عنوان مدعی ظاهر نشده و مسیر خواست‌های مردم را منحرف نکنند.

وی تاکید کرد: اولویت ما شفاف سازی و جلوگیری از سانسور خبری است، اما انتظار است انعکاس اخبار هوشمندانه انجام شود که مورد سوء استفاده دشمنان و معاندان نظام قرار نگیرد.

نوروزیان در ادامه با اشاره به برخی مباحث تجمعات اخیر افزود: مباحث خراسان رضوی به دلیل اهمیت جایگاه این خطه وتاثیرگذاری آن در سطح کشور از حساسیت بالایی برخوردار است و از این رو دشمنان تلاش می‌کنند مباحث مربوط به تجمع و اعتراضات مختلف را به مشهد نسبت دهند و بزرگنمایی کنند در حالی که با برخورد هوشیارانه مردم و همراهی رسانه‌ها و مدیریت بخش‌های مختلف دست اندرکاران، فضای این استان در امنیت و آرامش کامل است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها