استاندار خراسان رضوی بیان داشت: رسانه پنجره‌ای بین مردم و مسئولان و برقرار کننده ارتباطی متعادل بین آنان در راستای شفاف سازی عملکرد‌ها و انعکاس مسائل و مشکلات و چالش‌های دو سویه است.
کد خبر: ۹۰۴۳۱۳۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نشستی صمیمی با مدیران رسانه‌های استان که در آستانه هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار برگزار شد؛ افزود: رسانه پنجره‌ای بین مردم و مسئولان و برقرار کننده ارتباطی متعادل بین آنان در راستای شفاف سازی عملکرد‌ها و انعکاس مسائل و مشکلات و چالش‌های دو سویه است.

وی با بیان اینکه باید در این تعامل و مرجعیت صدای نیمه پر و خالی لیوان هر دو دیده شود، عنوان کرد: گذر از چالش‌ها و مسائل موجود و توطئه دشمنان این نظام، نیازمند همراهی، اتحاد، انسجام و همدلی در بخش‌های مختلف جامعه و مردم به عنوان پشتوانه اصلی است.

وی گفت: تقویت رابطه نظام‌مند مردم با دستگاه‌های اجرایی، توسعه محبت در جامعه، بسط خیر خواهی و دگرخواهی ضرورت امروز جامعه است.

وی با اشاره به شرایط حساس کشور به ویژه با روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهور نابخرد آمریکا، خاطر نشان کرد: آمریکا از هیچ اقدام مذبوحانه‌ای برای فشار به ملت ایران کوتاهی نمی‌کند و به بیان مقام معظم رهبری امروز ستاد جنگ خود علیه جمهوری اسلامی ایران را در وزارت خزانه داری و بر جنگ اقتصادی متمرکز کرده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که نظام جمهوری اسلامی کارآمدی و کارایی لازم برای حل مشکلات مردم و جامعه را دارد؛ گفت: امروز بزرگترین دغدغه مسئولان، رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم بوده و در این مسیر از هیچ تلاش فروگذار نمی‌کنند.

رشیدیان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی قدرتمند است، گفت: این نظام مشروعیت خود را از ارزش‌های الهی، اراده مردم و خواسته‌های بحق آنان یعنی کرامت، عدالت، استقلال، آزادی وپیشرفت که محور شعار‌های مردمی در انقلاب اسلامی بود، گرفته است.

وی با بیان اینکه مردمی بودن رکن اصلی نظام و حکومت ماست، افزود: از این رو در مقابل هیچ هجمه و توطئه‌ای هراسی به خود راه نمی‌دهیم و دشمنان طی چهار دهه گذشته انواع توطئه‌ها را علیه این ملت و کشور به کار برده تا جایی که در سال ۸۸ قطبی‌ترین انتخابات را هم بهترین فرصت برای ضربه به نظام و کشور می‌دانستند، پشت سر گذاشتیم و امروز هم با همه تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی بدانند که این مسیر را نیز با سربلندی طی می‌کنیم.

رشیدیان ادامه داد: باید این اطمینان و باور در مردم تقویت شود که تمامی مسئولان دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند و تمام تلاش خود را برای رفع چالش‌های جامعه بکار می‌گیرند.

وی با اشاره به وجود برخی مسائل و چالش‌ها و نارضایتی‌ها در جامعه، گفت:: مردم معتقد به اصلاح در درون سیاست‌ها و مدیریت‌های کشور برای تحقق خواسته‌های به حق خود و تدام راه عزت، کرامت، پیشرفت کشور هستند و در این میان دشمن بیکار ننشسته و می‌کوشد در قالب جنگ اقتصادی و تشدید تحریم‌ها عرصه را بر مردم تنگ کند.

وی با بیان انکه آنان به نارضایتی‌ها امید بسته اند تا با اتکا بر آن موجی را ایجاد کرده و از ظرفیت‌های درونی برای رسیدن به مقاصد خود بهره گیرند و جنگ روانی که امروز در راستای جنگ اقتصادی دنبال می‌کنند با این هدف صورت می‌گیرد.

استاندار افزود: آنان جنگی هوشمندانه و ترکیبی از قدرت سخت و نرم را در کنار هم دنبال می‌کنند چنانکه در کنار اقدامات اقتصادی و تبلیغاتی، با تقویت گروه‌های تروریستی و تجهیز آنان سعی می‌کنند، ناامنی ایجاد کرده و به تصور خام شان می‌توانند با مجموع این اقدامات، به اختلاف بین مردم و مسئولان نظام دامن زده و جمهوری اسلامی را پای قراردادی بنشاند که خود دیکته کرده و یا از درون متلاشی کنند.

وی اظهار کرد: در این میان رسانه‌ها ودستگاه‌های فرهنگی باید به کمک آمده و در این مبارزه و جنگ اقتصادی و روانی دشمن، نقش خود را عهده دار شده و در تقویت سرمایه اجتماعی و حفظ آن تلاش نمایند.

وی نقش رسانه‌ها را در توجیه افکارعمومی و مقابله با فشار رسانه‌ای دشمن تعیین کننده دانست و گفت::یکی از شاخص‌های حرکت در مسیر انقلاب اسلامی بعد از اهتمام به ارزش‌های الهی و انسانی؛ کسب رضایتمندی مردم دانست.

رشیدیان با تاکید بر اینکه دولت همواره در کنار مردم است، افزود: حق با مردم است و باید به ندای مردم پاسخ مناسب داده شود و با مردم گفت و گو کرد و حرف آنان را شنید.

وی عنوان کرد: باید شجاعت داشته باشیم و اگر جایی اشتباه کرده ایم پذیرفته و اعلام کنیم و هر جا هم خدمت کرده و عملکرد مطلوبی داشته ایم آن را طرح و از ان دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: هر جا با مردم صادقانه مسائل را طرح کرده ایم، به سهولت پذیرفته و همراهی کرده اند و امروز هم این امر با همراهی و کمک رسانه‌ها ضرورتی جدی و اساسی است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که آمریکا از هیچ اقدامی برای فشار بر ملت ایران کوتاهی نکرده و راهبرد خود را ایجاد تفرقه در بالا و فشار در پایین قرار داده، به طور قطع همدلی دولت و مردم و تمامی ارکان نظام موجب خنثی سازی این توطئه می‌شود و نقش رسانه‌ها در این امر برجسته است.

استاندار خراسان رضوی، افزود: این ذهنیت که مدیران در یک طرف و مردم در سویی دیگر هستند دیدگاهی اشتباه و آسیب زا برای کشور است باید بدانیم که همه ما در یک کشتی بوده و همه موظف به درک متقابل در کنار هم برای حفظ و حراست از میراث شهدا، حفظ استقلال، آزادی، رفاه، امنیت و آرامش ملت ایران هستیم و باید به صورت تیمی هماهنگ با هم عمل کنیم.

رشیدیان در ادامه استقبال از نقد را یک ضرورت دانست و افزود: این نقد باید منصفانه و به دور از حب و بغض‌های سیاسی و جناحی باشد.

وی با اذعان به این موضوع که به طور قطع در مدیریت امور ضعف‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: حل این چالش باید در داخل کشور و از طریق اصلاح سیاست‌ها و مدیریت‌ها صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: همواره گفت و گوی با مردم، شنیدن مطالبات آنان و حضور در بین آنان را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کنیم.

رشیدیان عنوان کرد: تنها عملکرد صحیح و مطلوب دستگاه‌های اجرایی منجر به تقویت سرمایه اجتماعی نمی‌شود بلکه تمامی دستگاه‌های فرهنگی، نهاد‌های مدنی و سمن‌ها نیز در این مهم نقش بسزایی دارند.

وی گفت: برای گذر از این شرایط با تمامی اجزا و ارکان نظام، دولت و بخش‌های مختلف جامعه اعم از خصوصی و عمومی، با درک متقابل؛ برای اعتلای ایران اسلامی به عنوان میراث گرانقدر شهدا و ایثارگران باید تلاش کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها