حرکاتی که کشور عربستان نسبت به مسلمانان یمن انجام می‌دهد حرکاتی سخیف و شنیع است که هیچ دین و مذهبی آن را نمی‌پذیرد و قبول ندارد که هزاران طفل بی گناه را یتیم کنند.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۹۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امروز ۱۴ مرداد در تقویم ایران اسلامی به نام «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» نامگذاری شده است.

در این رابطه گفتگویی داشته‌ایم با یکی از نمایندگان استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری که در ادامه می‌خوانید:


ماموستا رستمی: از دیدگاه قرآن خداوند متعال به صورت گسترده و فراگیر در مورد شخصیت و کرامت انسانی سخن به میان آورده است.

ماموستا رستمی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم (لقد کرمنا بنی آدم) که خداوند متعال می‌فرماید: (در وهله اول برای هر انسانی کرامت و عزت قائل شده‌ایم) گفت:، اما از لحاظ اینکه مسلمانان بیشتر وقت زندگیشان به مسائل دینی، اخلاقی، رفتاری، کرداری، ایثار در راه دین، کمک به مستندان و نیازمندان وقف شود در نزد خداوند از مقام و منزلت و کرامت بسیار بیشتری برخوردار می‌شوند.


وی افزود: پروردگار متعال برای تمامی موجوداتی که دارای حیات می‌باشند ارزش قائل شده، اما برای مسلمانان ارزش بیشتری قائل شده است، چون مسلمانان همیشه اهل رأفت، مهربانی، مودت و اخوت بوده اند.


ماموستا رستمی در رابطه با اقدامات تجاوزگرانه به کشور یمن از سوی عربستان به عنوان یکی از سردمداران کشور‌های اسلامی چنین گفت: به نظر همه کسانی که دارای وجدان و دین هستند چنین حرکتی را ضد دین، ضد اسلام و ضد انسانی قلم داد می‌کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: من حقیقتا نمی‌دانم که این‌ها در چه مکتبی این چنین درس‌هایی را خوانده اند که نخستین سخن رسول خدا در مورد کرامت انسانی می‌فرماید هرکس جان انسانی را که در بلاد مسلمین زندگی می‌کند بگیرد، حتی از بوی بهشت هم محروم می‌شود را نادیده می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: حرکاتی که کشور عربستان نسبت به مسلمانان یمن انجام می‌دهد حرکاتی سخیف و شنیع است که هیچ دین و مذهبی آن را نمی‌پذیرد و قبول ندارد که هزاران طفل بی گناه را یتیم کنند.

ماموستا رستمی گفت: این حرکات حتی در مجامع بین المللی که صاحب دین نیستند، قابل قبول نیست. طفل یمنی چه گناهی مرتکب شده است که این چنین مورد ظلم واقع شود؟!

وی تأکید کرد: سرزمین یمن بار‌ها در قرآن به عنوان مرکز وحی و رسالت به آن اشاره شده و این سرزمین مبارک محل نازل شدن رسولان و پیامبران بسیاری بوده است و نباید این گونه مورد ظلم و ستم واقع شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات