مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری هزار و ۲۶۳ پروند اشتغال مددجویان و افراد جویای کار مناطق روستایی این استان تشکیل که از این تعداد ۶۷۹ پرونده به کارگروه ملی اشتغال روستایی معرفی شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۷۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، سید مهدی عبادی، مدیر کل کمیته امداد استان گزارشی از جزئیات ابلاغ  اعتبار تخصیصی صندوق  توسعه ملی برای اجرای طرح‌های اشتغال مناطق روستایی در سال جاری ارائه کرد و گفت: امسال دولت ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به مددجویان استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

وی افزود: در این رابطه کل اشتغال مقرر شده برای استان سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری چهار هزار و ۱۰۰ شغل جدید است.

عبادی ادامه داد: با همکاری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان، دهیاران، معتمدان، فرمانداران، بخشداران و تلاش جدی همکاران کمیته امداد تاکنون هزار و ۲۶۳ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۶۷۹ پرونده به کارگروه ملی ارسال و مابقی به عنوان درخواست متقاضیان در حال پیگیری و آماده ثبت در سامانه کارا است.

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان یادآور شد: انتظار می‌رود که تا پایان مردادماه سال‌جاری این روند با جدیت ادامه پیدا کند و تمام سهمیه استان سیستان و بلوچستان جذب شود.

وی بیان کرد: این اعتبار شامل مددجویان و سایر نیازمندان جویای کار مناطق روستایی بوده که امید است با تلاش همکاران بیش از سهمیه اعلام شده جذب صورت پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: سهمیه ادارات کمیته امداد شهرستان‌های مختلف این استان که دارای مناطق روستایی بوده ارسال و نسبت به اطلاع رسانی گسترده موضوع از طریق دهیاری‌ها و مسئولان شورا‌های اسلامی روستا، بخشداری‌ها و ثبت نام و پذیرش درخواست‌های تسهیلات در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامداری، خدمات و حمل و نقل از ساکنان این مناطق اقدام شده است.

عبادی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری ۸۳۶ طرح و فرصت شغلی اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است، در پایان خاطر نشان کرد: ۱۱۵ مورد تسهیلات بانکی و امدادی نیز به مددجویان اعطا شده که در مقایسه با عملکرد چهار ماهه سال جاری نسبت به عملکرد چهارماهه سال گذشته ۱۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
ارسال نظرات