حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد:

لزوم پاسخگویی قوه قضائیه نسبت به مفسدین اقتصادی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید به لزوم پاسخگویی قوه قضائیه نسبت به مفسدین اقتصادی اظهار داشت: دستگاه قضایی باید پاسخگوی عدم برخورد با مفسدین فی الارض باشد.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۷۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در نشستی خبری در محل دفتر ارتباطات مردمی در مشهد مقدس اظهار داشت: اشکالات موجود در سطح کشور به ویژه عرصه اقتصادی، عموما ناشی از تصمیمات لحظه‌ای و کوتاه مدت برای حل مسائل است، امروز در فضایی قرار داریم که مسیر هماهنگی و توجه به تولیدکننده به حاشیه رفته و تولیدکننده در حال آسیب دیدن است، یکی از اولویت‌ها نگاه به مصرف کننده است، اما باید به تولید کننده هم توجه کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تنها مقصر مشکلات اقتصادی نیست، اما باید بپذیریم سکان اجرایی کشور در دست دولت است، دو مسئله که مشکل ساز شده است جو روانی موجود در فضای جامعه است که به دلیل بی‌دقتی‌ها و بی تدبیری‌هایی است که سبب سلب اعتماد مردم می‌شود و موضوع دوم اتخاذ تصمیمات لحظه‌ای بدون عقبه کارشناسی مثل تصمیم بانک مرکزی برای فروش سکه رفتاری آماتور در حوزه اقتصادی است که سهم دولت را در پیدایش این مشکلات بیشتر می‌کند.

پژمانفر افزود: افزایش نرخ ارز امری کاملا طبیعی است، اما تصمیم آقای روحانی برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم، مانع افزایش قیمت ارز در سطح جامعه شد و با سوبسید دادن ارز سبب دوگانگی در قیمت ارز شد که سبب به وجود آمدن بازار متشنج شد، افزایش واقعی نرخ ارز در جامعه باید خودش را نشان می‌داد، اما دولت با ثابت نگه داشتن نرخ ارز اشتباه و با عدم اتخاذ سیاست درست در کنترل بازار دوباره باعث افزایش بی سابقه نرخ ارز شد.

وی با اشاره به بحث نقدینگی کشور و فرصت‌هایی که می‌توان در جهت تولید و اشتغال از آن استفاده کرد تصریح کرد: هر کشوری فرصت‌هایی دارد، نقدینگی در کشور ما نیز این حکم را دارد، اما اگر این فرصت را استفاده نکنیم تبدیل به تهدید می‌شود. عدد نقدینگی در سال ۹۶، ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که اکثر این عدد شبه پول یعنی سپرده‌های مردم در بانک‌ها است. روزانه هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور افزوده می‌شود و پیش بینی می‌شود در پایان دولت آقای روحانی این عدد به ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم استفاده دولت از شبه پول و سپرده مردم در بانک مرکزی در راستای تولید و اتخاذ سیاست‌های غلط سبب خروج سپرده‌های مردم از بانک و تزریق نقدینگی به کشور و رو آوردن به بازار سکه و ارز می‌شود که تبدیل به تهدید کنونی کشور شده است.

وی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: مجلس با کنار گذاشتن رودربایستی‌ها و ورود به مسئله، رئیس جمهور را ملزم به پاسخگویی در حوزه‌هایی کرده که کسی تاکنون نمی‌توانست سوال بپرسد این اقدام پیام خوبی برای مردم داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید به لزوم پاسخگویی قوه قضائیه نسبت به مفسدین اقتصادی اظهار داشت: دستگاه قضایی باید پاسخگوی عدم برخورد با مفسدین فی الارض باشد، چرا لیست اسامی کسانی که مرتکب فساد شده‌اند از سوی دولت به قوه قضائیه معرفی نمی‌شود؟

وی با عذرخواهی از خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار و پایین بودن سطح توجه و کوتاهی‌ها و مشکلات حوزه خبرنگاری افزود: مجلس نتوانسته با تصویب نظام جامعه رسانه خطرات متوجه این قشر را کاهش و در راستای خدمت حداقلی به آن‌ها فعالیت مفیدی در زمینه خبرنگاران داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها