خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل:
مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل فناوري را شاه كليد توسعه اقتصادي كشور معرفي كرد و گفت: لازمه پيشرفت در عرصه فناوري اعتماد به جوانان نخبه و مبتكر است كه بسيج علمي بسترساز شكوفايي استعداد اين جوانان است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۳۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
فناوري شاه كليد توسعه اقتصادي 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از اردبیل فاضل احدي در گفتگو با خبرنگار ما اظهار كرد: پيشرفت كشور ايران در عرصه هاي مختلف زمينه مقابله هاي دشمن را تشديد كرده است كه در عصر حاضر تحريم ها را به عنوان راه مقابله با كشور اتخاذ كرده اند، در حاليكه ملت ايران بسيار توانمند هستند و براحتي مي توانند با تلاش و پشتكار در مقابل دشمن ايستاده و با تكيه بر توليدات داخلي تحريم ها را شكست بدهند.

وي افزود: متاسفانه وابستگي كشور به درامدهاي نفتي منجر به غفلت از ظرفيت هاي عظيم داخل كشور شده است كه بهترين راهكار در شرايط فعلي براي توسعه اقتصادي كشور تكيه بر فناوري است.

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان گفت: فناوري در واقع كاربردي كردن علم و دانش در حوزه هاي مختلف از جمله توليدات و بهبود فضاي كسب و كار و زندگي است و توجه به اين حوزه مهم مي تواند نقش مهمي در پيشرفت كشور داشته باشد.

وي تصريح كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر نامگذاري سالهاي اخير با عناوين مختلف اقتصادي مي توان به اهميت بالاي موضوع اقتصاد پي برد، چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامي با بينش و بصيرت موضوعات مقتضي هر زمان را شناسايي مي كنند و بر همين مبنا اقتصاد مقاومتي  را معرفي كرده اند كه داراي مولفه هاي مهم در حوزه اقتصادي كشور مي باشد و عمل به اين مولفه ها قطعا در پيشرفت اقتصادي كشور موثر خواهد بود.

احدي افزود: مسئله اشتغال و كارآفريني در زمان حال موضوع بسيار مهمي است كه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمايت از كالاي ايراني معرفي كرده اند و بكارگيري فناوري هاي جديد در بخش توليد مي تواند در موفقيت در بازار هدف موثر بوده و زمينه رونق اقتصادي و اشتغال را در كشور به ارمغان آورد.

وي اذعان داشت: خوشبختانه كشور ما سرمايه هاي ارزشمندي به نام جونان نخبه دارد كه بسيج علمي و پژوهشي استان اردبيل همواره در صدد شناسايي اين جوانان نخبه در تمام مناطق استان است تا بستري براي شكوفايي استعداد انها فراهم آورد.

افزود: سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اولين گام در مسير تحقق فناوري است به طوريكه حمايت هاي مادي بلاعوض براي تبديل ايده به محصول اوليه ارائه مي دهد و بعد از ساخت نمونه اوليه محصول جهت تكميل نمونه در مراكز رشد سازمان استقرار يافته و مي توانند از امكانات اين مركز بهره مند شوند.  

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان خاطر نشان كرد: اين سازمان از هيچ گونه تلاشي در راستاي شناسايي نخبگان مناطق محروم و توانمندسازي انها دريغ نمي كند و علاوه بر حمايت هاي مادي بلاعوض حمايتهاي معنوي هم ارائه مي دهد.

ارسال نظرات