استاندار آذربایجان شرقی:

فیلم و سریال، ابزار قدرتمند انتقال مفاهیم/ نباید در شرایط کنونی از فرهنگ و هنر غفلت کرد

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیران صداوسیمای مرکز استان، با اشاره به تأثیرگذاری هنر فیلم و سریال در انتقال مفاهیم، گفت: سینما ابزار قدرتمندی برای مدیریت مسائل اجتماعی است و از هر فعالیتی که در این راستا انجام شود استقبال و حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۷۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش با اشاره به اینکه هنر سینما و فیلم ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، افزود: در شرایط کنونی این هنر در کشور ما نیازمند حمایت‌های دولت است؛ اما در آینده باید شرایطی را فراهم کنیم که این هنر به یک فعالیت اقتصادی تبدیل شود تا خیل عظیم جوانان علاقه‌مند بتوانند در این عرصه وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در یک شرایط خاص اقتصادی قرار گرفته‌ایم؛ اما در همین شرایط هم از حوزه فرهنگ و هنر غفلت نکرده‌ایم و معتقدیم که اگر بر روی مسائل فرهنگی کار می‌شد شرایط کنونی به شکل بهتری قابل مدیریت بود.

خدابخش بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی آن تأکید کرد و گفت: ما خود را مدیون انقلاب و نظام می‌دانیم و مایه افتخار است که بتوانیم از دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم.

وی افزود: ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران این است که دستاوردهای آن در فضای متفاوتی به دست آمده است؛ فضایی که استکبار جهانی با انواع روش‌ها درصدد ضربه زدن به نظام بوده و در این شرایط کارهای بسیار ارزشمند و قابل دفاعی صورت گرفته است.

خدابخش تأکید کرد: باید شرایط قبل از انقلاب و عواملی که باعث شکل‌گیری انقلاب شد را به نسل جوان توضیح دهیم که این کار با ابزار هنر راحت‌تر و تاثیرگذارتر است.

استاندار آذربایجان شرقی به نقش تبریز در مقاطع تاریخی کشور نیز اشاره کرد و گفت: تبریز در کنار آثار تاریخی خود، رویدادها و چهره‌های تاثیرگذاری هم دارد که نه تنها برای این شهر بلکه برای ایران مایه افتخار و مباهات هستند.

وی با اشاره به اینکه عنوان شهر اولین‌ها برای تبریز یک عنوان فرهنگی است، افزود: امسال نیز تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده و به همین خاطر از هر فعالیتی که در راستای معرفی تبریز و آذربایجان انجام شود با طیب خاطر حمایت می‌کنم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شبکه استانی سهند به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: یکی از کارهای فاخری که در این راستا تولید می‌شود سریال 13 قسمتی "جلال" به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسن نجفی است که در دهه فجر امسال از یکی از شبکه‌های ملی پخش خواهد شد.

سیدمحسن لطیفی با بیان اینکه این سریال در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و فیلم‌برداری آن به زودی آغاز خواهد شد، افزود: برای اولین بار است که شبکه سهند یک کار متمرکز برای پخش از شبکه‌های ملی تولید می‌کند.

در این دیدار تهیه‌کننده و کارگردان سریال "جلال" هم با ارائه گزارشی از مراحل تولید این سریال، خواستار حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها