رییس سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۹ هزار زایر ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۴۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید محمدی درباره تعداد زائران ایرانی در سرزمین وحی اظهار کرد: بیش از 39 هزار زایر ایرانی از طریق دو فرودگاه مدینه و جده تا بامداد امروز، شنبه سیزدهم مرداد ماه وارد عربستان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پروازهای مدینه قبل از 27 تیر ماه به مقصد فروگاه مدینه آغاز شده است، افزود: پرواز زائران مدینه بعد از طریق فرودگاه جده نیز از چهار روز قبل آغاز شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا آخر وقت روز جمعه بیش از  29 هزار زائر وارد شهر پیامبر شده‌اند که از این تعداد نزدیک به 21 هزار نفر در قالب 150 کاروان بعد ازمحرم شدن در مسجد شجره برای انجام اعمال عمره تمتع به مکه مکرمه رفته‌اند.

وی افزود: از طریق فرودگاه جده نیز تا پایان وقت روز جمعه حدود 10 هزار زایر وارد عربستان شده و بعد از احرام بستن در جحفه به شهر مکه مکرمه انتقال یافته‌اند؛ به غیر از زائران، حدود 2450 نفر از عوامل اجرایی نیز برای خدمت رسانی به حجاج از روزهای قبل از آغاز فرآیند حج در مدینه و مکه مشغول به فعالیت شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها برای زائران به خوبی پیش می‌رود‌، از آنها خواست به نکات و توصیه‌های مرتبط با این سفر توجه داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پروازهای مدینه قبل تا روز جمعه 19 مرداد ادامه می‌یابد و از آن به بعد همه پروازهای ورودی به عربستان به مقصد فرودگاه جده انجام خواهد شد.

امسال حدود 86 هزار نفر از زایران کشورمان از 19 ایستگاه پروازی برای شرکت در موسم حج تمتع 97 به سرزمین وحی اعزام خواهند شد؛ قرار است  پروازهای برگشت زائران ایرانی  از چهارم شهریور ماه آغاز شود و تا 24 شهریور ماه ادامه می‌یابد.

ارسال نظرات