در پی جنگ تعرفه‌ای بین آمریکا و چین که در روزهای گذشته شدت بیشتری گرفته است رسانه‌های چین امروز اعلام کردند مردم چین به هیچ وجه تصمیم باج‌خواهی آمریکا نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۰۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسانه‌های چین امروز اعلام کردند اقدام تلافی‌جویانه اعمال تعرفه روی 60 میلیارد کالای آمریکایی از سوی چین  نشان می‌دهد که روند اقدامات چین منطقی است ضمن اینکه آنها آمریکا را متهم به باج‌خواهی کردند.

روزنامه گلوبال‌تایمز در تفسیر خود نوشت: «اقدامات متقابل چین علیه آمریکا کاملا منطقی است». همچنین تلویزیون دولتی چین هم مطرح شد «چین برای رقابت با آمریکا عجله‌ای ندارد».

تلویزیون دولتی چین در تفسیر تلویزیونی خود اعلام کرد «فشار بیش از اندازه کاخ سفید و باج‌خواهی‌اش در جامعه بین‌المللی کاملا مسئله بدیهی و روشن است». «چنین روش‌هایی به شدت باج‌خواهانه و افراطی هیچ ثمری نخواهد داشت».

بر اساس این گزارش اواخر روز جمعه وزارت مالی و بازرگانی چین از طرحی رونمایی کرد که در آن روی 5 هزار و 207 کالای وارداتی از آمریکا تعرفه 25 درصد اعمال خواهد شد.

این واکنش چین در برابر اقدام آمریکا در اعمال تعرفه 25 درصدی روی 200 میلیارد دلار کالای چینی انجام شد.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا مدتی است کلید خورده و آنها مرتب به صورت پینگ پنگی تعرفه علیه کالاهای وارداتی همدیگر اعلام می‌کنند.

ابتدا این تعرفه‌ گذاری‌ از سوی آمریکا آغاز شد. آمریکا روی واردات فولاد 25 درصد و آلومینیوم 10 درصد تعرفه اعمال کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: در حال حاضر مبادلات تجاری بین آمریکا و کشورهای دیگر نظیر چین غیرعادلانه است و کسری تجاری بسیار زیادی بین آمریکا و چین وجود دارد. وی مدعی است اعمال این تعرفه‌ها با هدف به تعادل رساندن مبادلات تجاری صورت می‌گیرد.

مقامات چینی هم می‌گویند: چین پاسخ‌های منطقی و ضروری را بر اساس تامین منافع ملت چین به آمریکا می‌دهد و سیستم تجارت بین‌المللی خود را بر اساس قوانین WTO تنظیم خواهد کرد اما در این میان لری کودلو مشاور اقتصادی کاخ سفید معتقد است اقدامات چین بسیار ضعیف است.

ارسال نظرات