کمیته ملی حزب دموکرات در آمریکا به کاندیداهای این حزب در انتخابات میان‌دوره کنگره هشدار داده تا به دلایل امنیتی از گوشی‌های دو شرکت چینی استفاده نکنند.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۰۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹


به گزارش  خبرگزاری بسیج، یک منبع دموکراتیک روز جمعه اعلام کرد، کمیته ملی حزب دموکرات در آمریکا به کاندیداهای این حزب که قصد شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر را دارند، هشدار داده تا از تجهیزات ارتباطی و گوشی‌های تولیدی شرکت مخابرات چین «زد. تی. ای» و همچنین شرکت چینی «هوآوی» به دلیل تهدیدات امنیتی استفاده نکنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و قانونگذاران کنگره شرکت‌های آمریکایی را برای عدم خرید محصولات شرکت‌های چینی «زد. تی. ای» و «هوآوی» تحت فشار گذاشته‌اند و اعلام کرده‌اند که این محصولات می‌تواند برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد.

اوایل سال جاری میلادی دولت آمریکا شرکت «AT&T» را مجبور کرد تا قراردادش با هوآوی برای فروش موبایل‌های این شرکت در آمریکا را لغو کند.

یک منبع در حزب دموکرات گفته است، «باب لورد» افسر ارشد امنیتی کمیته ملی این حزب در ایمیلی هشدار داده که رعایت این موضوع برای کارکنان حزب و ستادهای انتخاباتی کاندیداهای این حزب ضروری است.

وی گفته است: «لطفا مطمئن شوید که هیچ یک از کارکنان شما دستگاه‌های این دو شرکت چینی را در هیچ جا استفاده نمی‌کنند چه برای مصارف شخصی و چه کاری».

«آجت پای» رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نیز در ماه مارس به کنگره گفته بود که نگرانی‌های مشترکی درباره تهدیدات جاسوسی از جانب شرکت «هوآوی» چین دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قبلا فروش موبایل‌ها و مودم‌های ساخت شرکت‌های چینی «زد. تی. ای» و «هوآوی» در فروشگاه‌های پایگاه‌های نظامی خود را ممنوع کرده بود.

ارسال نظرات