خبرهای داغ:
فرماندار همدان گفت: هر قدر رسانه‌های ما نقد سازنده‌ای داشته باشند برای ما مسئولین تاثیرگذارتر خواهند بود و در مقابل برخی سیاه‌نمایی‌ها که به صورت گسترده صورت می‌گیرد، می‌تواند به مسئولین کمک کند.
کد خبر: ۹۰۴۲۸۳۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰

نقد سازنده رسانه‌ها یاریگر مسئولین در مقابل سیاه‌نمایی‌هابه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی تعالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و  تبریک هفته خبرنگار، اظهار داشت: امروز کشور در جریان تغییر و تحولات این ایام است و نقشی که رسانه‌ها در عصر کنونی می‌توانند در تقویت همگرایی و اتحاد مردم و تبدیل این شرایط به شرایط خوب و تاثیرگذاری بر این وحدت و همدلی داشته باشد، نقش بسزایی است.

وی گفت: بی‌شک در سطح بین‌الملل و در زمینه‌های اقتصادی، انقلاب اسلامی در معرض خطرات و آسیب‌های برون مرزی و داخلی قرار داشته اما در سایه اتحاد ملت و همدلی و همبستگی توانستیم در فرازهایی از زمان که جامعه ما با خطر تجزیه هم روبرو بود با کمک مردم و با رهبری‌های حضرت امام(ره) و خلف صالح ایشان از این بحران‌ها عبور کنیم.

فرماندار همدان افزود: شرایط اول انقلاب، وضعیت گروه‌های انقلاب، تهاجم‌های گروهک‌ها، دسیسه‌هایی که در اقصی نقاط کشور بود و جنگ تحمیلی که صدام علیه ما هجمه‌های وسیعی را شروع کرد با کمک و حمایت مردم تمام این توطئه ها خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط ما شرایط ویژه‌ای است، به ویژه به لحاظ اقتصادی و نقشه‌ها و دسیسه‌هایی که دشمنان علیه ما تحریم‌هایی را تحمیل کردند و برای اهداف شوم خود تدارک دیدند.

تعالی ابراز داشت: در این عرصه پیاده نظام انقلاب که گروهک‌های ضد انقلاب بودند و اپوزیسیون خارج از کشور نیز با تشکیلات تبلیغاتی عظیم چه در فضای مجازی و چه در رسانه‌های مکتوب و تصویری یک فشار روانی را به کشور وارد کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر قدر رسانه‌های ما نقد سازنده‌ای داشته باشند برای ما مسئولین تاثیرگذارتر خواهند بود و در مسیری که مسئولین در حرکت هستند و در مقابل برخی سیاه‌نمایی‌ها که به صورت گسترده صورت می‌گیرد، می‌تواند به مسئولین کمک کند و آن چیزی که در جامعه اتفاق می‌افتد به صورت واقعی به سمع مردم ما برسانند.

فرماندار همدان با بیان اینکه یکی دیگر از شگردهایی که در شرایط کنونی روی آن کار می‌شود اختلاف و تفرقه بین آحاد جامعه و گروه‌های سیاسی است، گفت: ما در هر زمانی که جریانات سیاسی، گروه‌ها و اقشار مردم با هم متحد بودند در هر شرایط خطیری توانستیم از مراحل خطرناکی که برای جامعه ما پیش آمده گذر کنیم.

* یکی از وظایف ما در شرایط فعلی همدلی و همبستگی است

وی در ادامه تاکید کرد: باید در این مرحله تلاش کنیم که از این حرکت دشمن جلوگیری و از ورود به مسائل تفرقه‌انگیز پرهیز کنیم امروز حلقه حلقه کردن و جدا کردن بخش‌های مختلف جامعه به بهانه‌های مختلف یک نوع خیانت به نظام است همه کسانی که دل در گرو این نظام دارند باید بتوانند در این حلقه جامعه قرار بگیرند و هرکس غیر از این رفتار کند در شرایط فعلی همزبانی با دشمن می‌کند.

تعالی با بیان اینکه یکی از وظایف ما در شرایط فعلی همدلی و همبستگی است، ابراز داشت: در شرایط فعلی یکی از وظایف ما این است که بتوانیم وحدت و همدلی و همبستگی را در آحاد جامعه و جریان‌های سیاسی که دل در گرو نظام دارند، ایجاد کنیم.

وی خطاب به برخی از گروه‌های منافقین که خود را دلسوز مردم جا می‌زنند، گفت: برخی از گروه‌ها که امروز در خارج از کشور به عنوان دلسوزان مردم، جامعه ما را تغذیه و اخبار مختلفی پخش می‌کنند امتحان خود را در گذشته پیش مردم دادند، یکی از این گروه‌ها، گروه نفاق است که در عرصه‌های مختلف و در عرصه دفاع مقدس خیانت آنها ثابت شده و مردم فراموش نمی‌کنند آنها دلسوزان این نظام نخواهند بود و جامعه نیز نسبت به آنان نظر مناسبی نخواهد داشت.

فرماندار همدان تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی و همدلی که در سران سه قوه ایجاد شده برای تصمیمات اساسی از مرحله شرایط حساس امروز عبور کنیم.

وی در خصوص اعتبارات سال 96، گفت: در سال گذشته، 63 میلیارد تومان اعتبارات استانی در نظر گرفته شده بود که از این میزان 20 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان همدان بوده که 6 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبارات نفت و گاز و اعتبارات متوازن 37 میلیارد تومان بود.

تعالی همچنین خاطرنشان کرد: 53 درصد از اعتبارات سال گذشته تخصیص یافته که در بخش نفت و گاز بیشترین تخصیص را داشتیم و اعتبارات متوازن نیز 26 درصد تخصیص یافت و علاوه بر آن اعتبارات ما از شاخص‌های توسعه اقتصادی و اعتبارات ملی با کمک نمایندگان مجلس و پیگیری‌های استاندار در مجموع 125 میلیارد تومان بود که در بخش‌های مختلف هزینه شد.

وی در مورد اعتبارات سال 97، بیان داشت: در سال 97 تا حدودی اعتبارات استانی کاهش یافته که به تناسب آن اعتبارات شهرستانی نیز کاهش داشته است.

*55 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان همدان

فرماندار همدان با بیان اینکه اعتبارات استانی امسال 10.5 میلیارد تومان است، گفت: در بخش نفت و گاز 50 درصد نسبت به سال گذشته اعتبار دریافت کردیم که براساس شاخص‌هایی که در مجلس تصویب شد، میزان جمعیت و اعتبارات متوازن که 40 میلیارد تومان است؛ مجموع اعتبارات کل شهرستان در این سه شاخه حدود 55 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به جذب حدود 12 میلیارد تومان با کمک نمایندگان مجلس در بخش راه و آب گفت: در حوزه حمل و نقل 3 میلیارد تومان، راه و شهرسازی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، در بخش صنعت و معدن یک میلیارد و 500 میلیون تومان، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی 2 میلیارد تومان، در بخش منابع آب یک میلیارد، در بخش بنیاد مسکن 2 میلیارد تومان، در حوزه‌های علمیه و اوقاف 3 میلیارد تومان، ورزش و جوانان 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، در میراث فرهنگی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، در خدمات شهری 6 میلیارد تومان، در آب و فاضلاب روستائی 2 میلیارد تومان، در بهداشت و درمان 2 میلیارد تومان، در فرهنگ و هنر 3 میلیارد تومان و در بخش آموزش و پرورش 8 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص گرانی‌های اخیر با بیان اینکه یکی از تاکیدات استاندار این است که فروشندگان حتما قیمت‌گذاری روی اجناس داشته باشند، ابراز داشت: ستاد تنظیم بازار نیز بر این امر نظارت می‌کند و تعزیرات حکومتی به صورت جدی پیگیر است.

فرماندار همدان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت گوشت قرمز تا حدودی بالا رفته که با تلاش ‌های استاندار سهمیه گوشت شهرستان در هفته 20 تن اختصاص یافته که در مقرر شده در فروشگاه‌های افق کوروش و شهروند توزیع شود.

وی در مورد افزایش قیمت نان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان یک تصمیم سراسری است و این گرانی چیزی نیست که خودخواسته باشد و دولت مدیریت می‌کند که تثبیت قیمت‌ها را داشته باشیم.

تعالی در خصوص پروژه زیرگذر سرخ آباد و مشکل تردد در این محور افزود: زیرگذر سرخ آباد به دلیل اینکه مردم در تردد مشکل داشتند از سمت غرب ورودی‌ها ساماندهی شده و با کمک شهردار و نمایندگان مجلس و برای ارتباط روستاهای این محور نیاز به دوربرگردان و یا زیرگذر بود که این کار در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص مشکل کمبود آب در شهرستان گفت: حدود 10 الی 12 روستا در شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه بودند که وضعیت آبرسانی آنها را به نتیجه رساندیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان همدان در خصوص اشتغال جوانان جویای کار بیان داشت: اشتغال در سطح کلانش در مرکز استان به آن پرداخته می‌شود و در شهرستان اشتغال‌های کوچک را متمرکز کردیم و کسب و کارهای کوچک بهترین نمونه آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری وضعیت خوبی در افزایش هتل‌ها داریم و در پذیرش مسافر همیشه کمبود داشتیم که با افتتاح این هتل‌ها از جمله هتل سفیر و امیران 2 و هتل کتیبه که در حال احداث است مشکل کمبود هتل‌های ما در شهرستان جبران شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات