نماینده مردم ارومیه در واکنش به کاهش رتبه علمی کشور در گفتگو با «بسیج»:

عناد روحانی با مجلس باعث کاهش رشد علمی کشور شد

قاضی پور گفت: از زمانی که مسائل عملی کشور را به مسائل سیاسی پیوند زدند و وزرا باسواد و علمی را به مجلس برای تصدی وزارت خانه معرفی نکردند، این وزارتخانه‌ها محلی برای حیاط‌خلوت سیاسیون شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۸۳۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه علت کاهش رتبه علمی کشور چیست و چرا رتبه علمی کشور در دولت روحانی نسبت به دولت احمدی‌نژاد کاهش پیداکرده است؟ گفت: از زمانی که مسائل عملی کشور را به مسائل سیاسی پیوند زدند و وزرا باسواد و علمی را به مجلس برای تصدی وزارت خانه معرفی نکردند و به‌جای آن وزرای سیاسی را معرفی شدند، این وزارتخانه‌ها محلی برای حیاط‌خلوت سیاسیون شد.

نماینده مردم ارومیه افزود: هم در پذیرش دانشجو و هم در اعزام آنان و هم دریافت انتشار مقاله کم‌کاری شد و با تخلفات مقاله‌ای بعضی رئیس‌های دانشگاه در خارج از کشور – که با عودت آن‌ها همراه بود- دولت و کشور سرگرم بازی سیاسی چپ و راست بود و عملاً از کار علمی و تهیه ملزومات جهت زیرساخت علمی کشور غافل شدیم.

قاضی پور تشریح کرد: زمانی که دولت با مجلس عناد داشت، کشور عربستان سعودی و ترکیه یک رشد و شکوفای چشمگیری در رشد علمی خود داشتند؛ ما غفلت کردیم و آن‌ها رشد کردند و علت این موضوع هم آقای روحانی بود که با مجلس عناد داشت.
ارسال نظرات