معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طبق گزارش اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی ۵۰ هزار قلم انواع کالا در انبار‌های استان موجود است.
کد خبر: ۹۰۴۲۸۱۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عطاپور گفت: برای رفع التهاب اقتصادی باید همه گروه‌های موثر از جمله تولید کنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان پای کار باشند.

وی گفت: بر اساس نظارت‌های انجام شده در صورتی که کالای مورد نیاز مشتری در فروشگاهی موجود نباشد، از موجودی انبار‌ها تامین می‌شود.

عطاپور با اشاره به مطالب طرح شده در خصوص عدم عرضه لوازم خانگی توسط برخی واحد‌های تولیدی، گفت: فعالیت همه واحد‌های تولیدی استان در زمینه لوازم خانگی در حال رصد است و در صورت صحت این موضوع با متخلفان برخورد می‌شود.

وی در مورد کم فروشی هم گفت: ممکن است برند مورد نظر مشتری در فروشگاهی موجود نباشد که این مصداق کم فروشی نیست، اما در صورت وجود کالا در انبار مغازه دار این امر اختفا محسوب شده و قابل رسیدگی است.

عطاپور وضعیت فعلی را بهترین زمان حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: تولید کنندگان با عرضه محصولات خود به قیمت منطقی و به موقع و از طرفی مصرف کنندگان با خرید کالا‌های مورد نیاز خود به صورت مدیریت شده، می‌توانیم از فرصت پیش رو به نحو کامل بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ماشین لباسشویی تولید داخل توان رقابت با نام و نشان‌های روز دنیا را دارد که رونق این صنعت به حمایت مصرف کننده بستگی دارد.

آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۴ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

کارشناسان صنعتی بر این عقیده اند که صنعت آذربایجان شرقی با وجود بی مهری‌های که به آن شده جایگاه مناسبی در کشور دارد و می‌تواند در طول سال‌های آینده به رتبه اول صنعتی کشور نیز دست یابد و این موضوع با همت مسوولان استانی و حمایت مسوولان کشوری چندان هم دور از دسترس نیست. 

ارسال نظرات