عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی اظهار کرد: فعالیت‌های محور مقاومت و جنگ ۳۳ روزه لبنان انفجاری را در جهان به وجود آورد که نام شیعه را در جهان پرآوازه کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۷۴۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم روشن ضمیر در نشست بین‌المللی «پیش به سوی قدس» که با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای لبنانی و شهدای مدافع حرم در بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن بررسی تأثیر جنگ ۳۳ روزه لبنان در جهان اظهار کرد: در شرایطی که تازه جنگ ۳۳ روزه پایان یافته بود و زمانی که در آفریقای جنوبی ساکن بودم شرایط به‌گونه‌ای بود که مساجد از ما دعوت می‌کردند تا درباره شیعه و حزب الله صحبت کنیم این در حالی بود که پیش از آن مانع حضور ما در مساجد اهل سنت می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در ۸ سال دفاع مقدس ایستادگی و استقامتی به ما عطا کرد که همین امر رمز موفقیت ما شد، تصریح کرد: در همین راستا فعالیت‌های محور مقاومت و جنگ ۳۳ روزه لبنان انفجاری را در جهان به وجود آورد که نام شیعه در جهان پراکنده و این افتخار برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

این مدرس دانشگاه، شرط تحقق وعده‌های الهی در برابر دشمنان را استقامت، تحمل سختی‌ها و مشکلات عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی ما در مسیر استقامت و ایستادگی در برابر استکبار با سختی‌های بسیاری مواجه هستیم که این شرایط به هیچ وجه با گذشته قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام روشن ضمیر ضمن مقایسه شرایط فعلی با گذشته درباره معرفی شیعه به جهانیان ابراز کرد: در حال حاضر این امکان فراهم شده تا تشیع در خارج از مرز‌های ایران تبلیغ شود در حالی که در چند دهه اخیر کسی نامی از شیعه نشنیده بود.

گفتنی است: همایش «پیش به سوی قدس» به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم حزب الله لبنان و شهدای مدافع حرم ایرانی و افغانستانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها