پژوهشگر حوزه دفاع مقدس گفت: امروز ما شاهد تکرار تاریخ هستیم و برای همین باید راویان ما تاریخ اسلام را به خوبی مطالعه کرده تا بتوانند با رصد دقیق آن تاریخ انقلاب اسلامی را مورد مطالعه و بحث تطبیقی اتقافات امروز و دیروز قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۴۲۷۰۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد عباسی در دوره آموزشی روایتگری انجمن راویان انقلاب و دفاع مقدس شاهرود در حرم ارمیای نبی در روستای ارمیان شهرستان میامی با حضور راویان دفاع مقدس شاهرود در سخنانی با بیان اینکه شناخت تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی مورد نیاز است اظهار کرد: امروز ما شاهد تکرار تاریخ هستیم و برای همین باید راویان ما تاریخ اسلام را به خوبی مطالعه کرده تا بتوانند با رصد دقیق آن تاریخ انقلاب اسلامی را مورد مطالعه و بحث تطبیقی اتقافات امروز و دیروز قرار دهند.
وی با اشاره به موضوع پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام راحل افزود: امام در پذیرش قطعنامه تعبیر نوشیدن جام زهر را به کار بردند، اما عده‌ای با افتخار این این قطعنامه و پذیرش آن یاد می‌کنند و با نگاه تطبیقی می‌توانیم ببینیم آن‌ها که قطعنامه را به امام تحمیل کردند در برجام و پذیرش آن نیز نقش اساسی را ایفا کردند.
پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه کنکاش و واکاوی این قضایا ما را در شناخت بهتر اندیشه‌ها و ارائه راهکار‌ها در راستای تبیین دفاع مقدس کمک می‌کند گفت: دفاع مقدس ما به فرمود: ه امام راحل گنجینه‌ای بی نهایت و تمام نشدنی است که باید از این گنجینه استفاده و بهره برداری نمود و راویان دفاع مقدس در این جا نقش اساسی را دارند.
وی با تاکید بر سخنان امام در پذیرش قطعنامه و منشور روحانیت و کشتار حجاج و پیام سالروز تشکیل بسیج در سال ۱۳۶۷ بیان کرد: در تمام این پیام‌ها امام راحل تاکید دارند که این انقلاب مورد هجمه دشمنان است و باید مراقب بود و بر اتحاد و همدلی و مراقبت از انحراف در اصول انقلاب تصریح دارند.
عباسی با بیان اینکه باید مراقب نفوذی‌ها بود افزود: در طول چهل سال انقلاب هر چه ضربه این نظام خورده از نفوذی‌ها بوده است و این در تاریخ اسلام نیز سابقه دارد و دشمنان با نفوذ دادن نیرو‌های خود در بدنه نظام اسلامی مانند موریانه تلاش بر فروپاشی و انحراف نظام را دارند و در این زمینه باید با بصیرت عمل کرد و روشنگری نمود.
در این کارگاه آموزشی راویان بر استمرار این کارگاه و بحث تطبیق تاریخ صدر اسلام با زمان حاضر و درس‌ها و عبرت‌ها و اشخاص تاکید کردند.
این دوره آموزشی به همت انجمن راویان انقلاب و دفاع مقدس و مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود به مدت دو روز در روستای ارمیان شهرستان میامی با حضور بیش از ۵۰ راوی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها