خبرهای داغ:
پس از مقاومت سرسختانه و غافلگیرانه انصارالله در شهر استراتژیک الحدیده حالا ائتلاف سعودی تصمیم گرفته با بمباران کور و قتل عام گسترده، اراده نیرو‌های یمنی را در آن شهر بندری بشکند.
کد خبر: ۹۰۴۲۶۸۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

خبرگزاری بسیج قزوین: طه متوکل، وزیر بهداشت یمن روز پنج شنبه اعلام کرد بر اثر حملات هوایی ائتلاف سعودی به یک بیمارستان و بازار صیادان ۶۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. این مقام یمنی امریکا و رژیم صهیونیستی را شریک جرم دانست. وی گفت: «این حمله نشان می‌دهد دست کسانی که به ما حمله می‌کنند در دست امریکا و اسرائیل است و امریکا و اسرائیل دشمن ملت یمن هستند. این جنایت بزرگی است که یک بیمارستان هدف حمله قرار بگیرد و حتی به آمبولانس نیز حمله شود در حالی که مصدومان را به بیمارستان منتقل می‌کرد. بر اساس قوانین بین‌المللی حمله به خودرو‌های امدادرسان ممنوع است. این حمله با دقت، غیرنظامیان را هدف قرار داد و برابر چشمان جهانیان شهروندان بی‌گناه را به خاک و خون کشید، اما مردم یمن با اراده و ایستادگی خود این تجاوز امریکایی - اسرائیلی و سعودی را شکست خواهند داد و همه این جنایات در برابر ایستادگی مردم یمن به رهبری سید عبدالملک بدرالدین ناکام خواهد ماند.»
ائتلاف سعودی دور جدید حملات خود را علیه بندر الحدیده آغاز کرده است. این بندر در سواحل غربی یمن قرار دارد و مهم‌ترین مسیر دسترسی انصارالله به دریا محسوب می‌شود. حدود دو ماه قبل امارات و عربستان سعودی با همراه کردن کامل امریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشور‌ها عملیات گسترده‌ای را برای تصرف این بندر آغاز کرد. تصور اماراتی‌ها و سعودی‌ها این بود که می‌توانند در یک عملیات سریع و با کمترین تلفات ابتدا فرودگاه و سپس سواحل شهر را به کنترل خود در آورند و با محاصره کردن شهر، انصارالله را از طریق مذاکرات مجبور به عقب‌نشینی از الحدیده کنند. اما روند تحولات میدانی کاملاً برخلاف خواست و نقشه ائتلاف پیش رفت و پس از سه هفته عملیات سنگین و فشرده نه فرودگاه سقوط کرد و نه نیرو‌های ائتلاف به ساحل رسیدند. حالا به نظر می‌رسد ائتلاف سعودی از طریق بمباران کور و قتل عام گسترده تلاش دارد اراده انصارالله را در الحدیده بشکند. آنچه باعث خشم رهبران انصارالله و فعالان حقوق بشری شده سکوت جامعه بین‌الملل و همراهی دولت‌های غربی با جنایت‌های سعودی است. محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد: جنایت و کشتار اخیر این ائتلاف علیه شهروندان غیرنظامی یمن اندکی پیش از نشست شورای امنیت، حامل این پیام است که متجاوزان عملاً نتایج این نشست و تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح را قاطعانه رد کرده‌اند. رئیس کمیته عالی انقلابی یمن افزود: جنایت جدید ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به بیمارستان و اسکله ماهیگیری الحدیده بار دیگر ثابت کرد متجاوزان به چیزی جز قتل و کشتار فکر نمی‌کنند. جامعه جهانی باید تمایل خود را برای برقراری صلح و آرامش در یمن با صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت و ملزم کردن ائتلاف متجاوز سعودی به توقف بمباران غیرنظامیان یمنی و رفع محاصره ظالمانه علیه آنان به اثبات برساند. همچنین صندوق خیریه نجات کودکان اعلام کرد حدود ۶ هزار نفر هر روز شهر الحدیده را ترک می‌کنند که نیمی از آن‌ها کودک هستند، آماری که نشان می‌دهد مجموع تعداد افراد فرار کرده از زمان آغاز حملات در ژوئن بیش از ۳۳۰ هزار نفر است. تمر کرولوس، رئیس این سازمان بشردوستانه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «با اقتصاد از هم پاشیده یمن و تأسیسات تخریب شده بهداشتی و درمانی در سراسر این کشور، شرایط اکنون برای گسترش بیماری و گرسنگی مهیا شده است.» وی افزود: «آژانس‌های کمک‌رسان هر آنچه می‌توانند انجام می‌دهند تا مردم را زنده نگه دارند، اما در نهایت تلاش‌های ما مانند یک چسب زخم بر یک زخم عمیق است».

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها