جانشین فرمانده سپاه دهگلان از اعزام ۵۸ دانش آموز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۰۴۲۵۵۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور مسئولان شهرستان دهگلان و به همت بسیج دانش آموزی و اداره آموش و پرورش دهگلان دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم عازم مناطق عملیاتی شمال غرب کشور شدند.


سرهنگ پاسدارحسن راشدی فرد جانشین ناحیه مقاومت سپاه دهگلان در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور دانش آموزان این شهرستان اظهار داشت: این اردو با هدف آشنایی دانش آموزان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و انتقال ارزش ها، باور‌ها و ترویج روحیه‌ی ایثار و شهادت به شهرستان مریوان صورت گرفته است.


وی افزود: در این اردو دانش آموزان از مناطق مختلف عملیاتی رزمندگان اسلام بازدید خواهند کرد و حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی برای شناسایی ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان اسلام بسیار ارزشمند است.


جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین اهداف این حرکت بیان و تصریح کرد:این فرهنگ باید به نسل جوان و آینده ساز جامعه منتقل شود.


وی نیاز امروز جامعه ایرانی را وجود فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی برای پیشرفت و توسعه عنوان و خاطر نشان کرد: راهیان نور به عنوان نمادی از حرکت فرهنگی می‌توانند اشاعه دهنده این روحیه در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان شود.


راشدی فرد افزود: نسل جدید سرمایه‌هایی هستند که رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را ندیده اند و همین امر باعث شده تا با برنامه ریزی دقیق و مستمر، اعزام آنان به مناطق جنگی برای آشنایی با فضای عملیاتی که نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارد فراهم شود.


وی در ادامه افزود: این اردو یک اردوی کاملا فرهنگی و تربیتی است و دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس ازمناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.


جانشین فرمانده سپاه دهگلان گفت: بعد از دفاع مقدس، راهیان نور عملیات بزرگ فرهنگی به شمار می‌آید و به همت مسئولان هر ساله از نظر کمی و کیفی غنی‌تر می‌شود و این نشان می‌دهد که دفاع مقدس هنوز به پایان نرسیده و در دفاع از مرز‌های فرهنگی باید نیرو‌های ارزشی را پرورش دهیم.



راشدی گفت: با این کار فرهنگی در سال‌های گذشته نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایجادشده و امروز نیز باید آن را ادامه دهیم و فرزندانمان را با ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم.


وی افزود: این کاروان ۱۲۶ نفره در قالب ۳ اتوبوس به مدت ۲ روز از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور بازدید خواهند نمود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات