معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

راویان نسل های ابتدایی جنگ با شیوه مناسب اندیشه دفاع مقدس را انتقال دهند/ کارگاه آموزشی روایتگری در نور برگزار شد

سردار برفامی : راویان نسل اول و دوم پس از جنگ باید به شیوه های مختلف اندیشه‌های آن زمان را به نسل جدید انتقال دهند، و اهمیت دارد که اندیشه ها و تفکرات صحیح آن زمان را به شیوه ی درست و مناسب به نسل بعد انتقال دهیم.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۹۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ حسین محمودی مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه کربلای مازندران گفت: به همراه جمعی از افراد فعال در حوزه دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و بسیج کارگاه آموزشی یکروزه را برگزار کردیم

وی افزود:این کارگاه به منظور آمادگی لازم را برای فعالیت در حوزه راهیان نور و راویان دفاع مقدس است و ۲۵۰ نفر از افراد مجرب و شناخته شده سراسر استان جمع شدند که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و امیدواریم هم یادآوری و هم بازآموزی کنیم، امید این را داریم که بتوانیم این برنامه ها را در سطح مدارس نیز برگزار کنیم.

سردار محمدحسن برفامی معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره برنامه های سپاه برای حفظ جایگاه هشت سال دفاع مقدس گفت: برای این امر تدابیر مختلفی اندیشیده شده و مرحله اول آن حفظ است. فواید دست نوشته ها و وضعیت ها را جمع آوری کنیم و سپس در قالب چندین برنامه آنها را نشر دهیم.

وی تصریح کرد:نشر این آثار می‌تواند به صورت کتاب و یا فیلم باشد، برگزاری مراسم مربوط به هشت سال دفاع مقدس در تاریخ های مناسب نیز از برنامه های دیگر ما می باشد، برگزاری کنگره ها و یادواره ها نیز به طور متوسط در هر سال در ۴ استان صورت می گیرد

سردار برفامی افزود:حدود ۱۵ هزار یادواره در سراسر کشور برگزار می‌شود. و نیز روایتگری در این آیین هااز دیگر برنامه های حفظ فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس است .

سردار برفامی در خصوص بحث روایتگری اظهار کرد: ما برنامه‌ها و روش‌های مختلفی برای انجام این کار داریم، افرادی که در نسل اول و دوم پس از جنگ هستند باید به شیوه های مختلف بتوانند اندیشه‌های آن زمان را به نسل جدید انتقال دهند، مسئله ای که اهمیت دارد این است که بتوانیم اندیشه ها و تفکرات صحیح آن زمان را به شیوه ی درست و مناسب به نسل بعد انتقال دهیم.

معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره مرجع انتقال اتفاقاتی که در زمان دفاع مقدس به وقوع پیوست نیز گفت: ما یک سایت هوشمندی داریم که اطلاعات تمامی افرادی که در دفاع مقدس حضور داشتند به تفکیک استانها در آن وجود دارد، اطلاعات افراد در سایت فاتحان و فیلم های مربوطه در سایت تماشاخانه فاتحان وجود دارد که محققان می توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از بحث های دنیای امروز فضای مجازی بوده و اگر نتوانیم در آن فعال باشیم یقیناً ضرر خواهیم کرد. یقینا نسل جدید بیشتر تمرکز خود را در فضای مجازی قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار